Taryfa Standardowa opisana w Internecie pod wybranym celem podróży zawiera miejsce do spania w kabinie wewnętrznej z prysznicem/toaletą lub zawiera wyłącznie miejsce do spania. Pasażerom zostaną przydzielone kabiny tak, aby ilość osób była równa ilości miejsc do spania zgodnie z rezerwacją. Ponadto, w każdej kabinie dozwolone jest najwyżej 1 dziecko w wieku poniżej 4 lat bez własnego miejsca do spania. O ile nie stwierdzono inaczej w potwierdzeniu/dokumencie podróży, wyżywienie i transfer nie są wliczone w cenę biletu.
Pasażerowie są zobowiązani do podania poprawnych nazwisk pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji. Nazwisko pasażera widniejące na dokumentach podróży musi zawsze być identyczne z nazwiskiem wpisanym w paszporcie pasażera i/lub innych dokumentach stwierdzających tożsamość. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje wynikające z użycia niepoprawnego nazwiska.
W przypadku, jeżeli pasażer chce zmienić datę wypłynięcia, cel podróży, ilość podróżnych lub tym podobne, a rezerwacja jest już opłacona, zmiany te można nanieść za uiszczeniem dodatkowej opłaty administracyjnej w wysokości 10% różnicy w łącznej wartości rezerwacji powstałej na skutek tych zmian, nie mniej niż 30,00 EUR za każdą rezerwację, pod warunkiem jednakże, że zmiany dokonane są on-line w przeciągu 40 dni przed wypłynięciem i wymagane opcje rezerwacji są dostępne.
Opłata administracyjna nie jest pobierana, jeżeli wartość rezerwacji po zmianach jest wyższa, niż pierwotna wartość rezerwacji. Pomimo to, pasażer poniesie wszelkie dodatkowe koszta wynikające ze zmian. Wszelkie zmiany rezerwacji według Taryfy Standardowej, za wyjątkiem Taryf Standardowych/ Biletów Full-Flex, dokonane na mniej niż 40 dni przed wypłynięciem, traktowane są przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) jako częściowa zmiana Taryfy Standardowej. Może mieć to wpływ na konieczność uiszczenia opłaty rezygnacyjnej, przedpłatę, itd. zgodnie z mającymi zastosowanie zasadami rezygnacji, patrz punkty 5-5.2.
Zmiany rezerwacji założonej według Taryf Standardowych/ Biletów Full-Flex dokonane na mniej niż 40 dni przed wypłynięciem oraz przed godz. 12:00 w dniu wypłynięcia są akceptowane za opłatą administracyjną w wysokości 30,00 EUR za każdą rezerwację, chyba że łączna wartość rezerwacji wzrosła.
Pasażer ujęty w rezerwacji może przenieść potwierdzoną rezerwację założoną według Taryfy Standardowej na jakąkolwiek inną osobę najpóźniej na 7 dni przed wypłynięciem, pod warunkiem uiszczenia opłaty za wszelkie koszta wynikające z przeniesienia, o ile rezerwacja została złożona on-line najpóźniej 7 dnia przed wypłynięciem oraz o ile osoba, na którą przeniesiono rezerwację założoną według Taryfy Standardowej, spełni wszystkie wymogi, w tym paszportowe, wizowe oraz zdrowotne, jakie obowiązywały w Firmie Modos (Operator serwisu Retravel.pl) w czasie dokonania rezerwacji. Pasażer ujęty w rezerwacji oraz osoba, na którą przeniesiono rezerwację założoną według Taryfy Standardowej, są wspólnie i każdy z osobna odpowiedzialni za kwotę pozostałą do zapłaty oraz za koszta wynikające z przeniesienia. Zmiana lub przeniesienie dokonane na mniej niż 7 dni przed wypłynięciem zostaną potraktowane jako anulacja i założenie nowej rezerwacji. Może mieć to wpływ na konieczność uiszczenia opłaty rezygnacyjnej, przedpłatę, itd. zgodnie z mającymi zastosowanie zasadami rezygnacji, patrz punkty 5-5.2.
Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) zastrzega sobie prawo do zwiększenie lub zmniejszenia uzgodnionej opłaty bez wcześniejszego powiadomienia, spowodowanego zmianami w:
Metoda obliczeniowa użyta przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) do zmiany ceny polega na zmianie ceny zgodnie ze zmianami kosztów opisanych w punktach 1-3, które mają faktyczny wpływ na cenę.
Wszystkie taryfy oparte zostały na cenie ropy równej 150 USD za tonę. Z powodu wzrastających cen paliwa, stosuje się dopłatę w wysokości 4,50 EUR od osoby dorosłej w każdą stronę oraz 2,25 EUR od dziecka w każdą stronę. W przypadku ustabilizowania się ceny ropy na poziomie 150 USD za tonę lub niższym, dopłata paliwowa zostanie zniesiona.
Pasażer ma obowiązek spełnić wszelkie wymogi dotyczące dokumentów podróży, paszportu, wizy i szczepień ochronnych oraz podobnych, które są zasadne, aby móc zastosować Taryfę Standardową. Niektóre państwa wymagają, aby ważność paszportu po przekroczeniu granicy wynosiła co najmniej 3 miesiące. Podróże do lub z państwa pozostającego poza Układem z Schengen wymagają posiadania przy sobie ważnego paszportu. Podróże do lub z państwa należącego do Układu z Schengen wymagają posiadania przy sobie ważnego paszportu jako dowodu tożsamości. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) zaleca swoim pasażerom, aby uzyskali aktualne i dokładne informacje w ambasadzie lub konsulacie państwa, do którego się udają.
Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) oraz DFDS Seaways zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej oraz do zmiany ustalonych godzin wypłynięć. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, pod warunkiem, że anulacja lub zmiana jest wynikiem nieprzewidywalnych okoliczności pozostających poza kontrolą Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl), tj. działania siły wyższej lub innych okoliczności typu siły wyższej, jak wojna, blokada, zamach terrorystyczny, niepokoje społeczne, piractwo, inne zamachy zbrojne i podobne.
Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) oraz DFDS Seaways zrzeka się wszelkiej odpowiedzialności za straty pośrednie i wtórne oraz straty inne niż ekonomiczne.
Zabrania się wprowadzania na pokład zwierząt domowych lub innych w przypadku rezerwacji założonych według Taryf Standardowych.
W przypadku, kiedy pasażer nie anulował rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej i/lub nie pojawił się w określonym czasie na pierwsze lub powrotne wypłynięcie, lub w przypadku, gdy pasażer nie otrzymał pozwolenia na wypłynięcie lub całkowite skorzystanie z biletu wykupionego według Taryfy Standardowej z powodu braku ważnych dokumentów podróży, takich jak paszport, wymagana wiza, świadectwa szczepień lub podobne, Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) uprawniona jest do pobrania pełnej wartości rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej. Te same warunki obowiązują w przypadku, kiedy pasażerowi odmówiono wejścia na pokład lub zejścia na ląd z powodu wielokrotnego pogwałcenia przepisów przewoźnika.
Towary handlowe (tj. próbki, narzędzia, meble, asortyment i podobne) przewożone w samochodach, wózkach bagażowych itd. podlegają opłacie zgodnie z taryfą frachtową. W każdej podróży wykupionej według Taryfy Standardowej, osoba dorosła może przewieźć bezpłatnie do 50 kg rzeczy osobistych (niezarejestrowany bagaż), natomiast dziecko do 25 kg. Pasażer jest odpowiedzialny za poinformowanie Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) o bagażu/rzeczach osobistych przekraczających powyższe limity. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie ponosi odpowiedzialności za niewypełnienie powyższych wymagań przez pasażera. Na żądanie Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) i/lub służb celnych, pasażerowie są zobowiązani do poinformowania o rodzaju i ilości posiadanego bagażu i/lub towarów handlowych. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) zastrzega sobie prawo do odrzucenia lub zgłoszenia jako towar handlowy, za który należna jest opłata frachtowa, wszelkiego bagażu przewożonego niezgodnie z powyższymi warunkami. Dotyczy to w szczególności wszelkiego rodzaju bagażu przekraczającego dozwoloną ilość na jeden samochód oraz do towarów handlowych, które nie należą do pasażera lub przeznaczone są do dalszej sprzedaży/przetwarzania.
Pasażerowie zobowiązani są do zgłoszenia bagażu oraz towarów handlowych zgodnie z prawem obowiązującym w porcie docelowym. W przypadku, kiedy pasażer nie spełni warunków importu, władze mają prawo zatrzymać bagaż i/lub towar handlowy do czasu jego zgłoszenia do oclenia. Należy pamiętać, że wwóz bagażu i towarów handlowych wbrew regulacjom importowym jest przestępstwem karnym. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie ponosi odpowiedzialności za opłacenie jakichkolwiek ceł lub kar nałożonych na pasażera.
O ile nie obowiązuje inna obligatoryjna konwencja międzynarodowa lub w kraju osoby występującej z roszczeniem nie obowiązują inne obligatoryjne rozporządzenia krajowe, wszelkie spory wynikające z przewozu dokonanego przez DFDS Seaways podlegają prawu duńskiemu. Duńskie prywatne prawo międzynarodowe nie jest stosowalne.
Powyższe kwoty dotyczą każdej Taryfy Standardowej i nie uwzględniają odsetek oraz kosztów prawnych.
Palenie tytoniu oraz używanie otwartego ognia jest wzbronione na pokładzie samochodowym oraz w samochodach wprowadzonych na pokład.
Skargi na problemy, niewypełnienie lub niepoprawne wypełnienie obowiązków w czasie podróży wykupionej według Taryfy Standardowej.
W przypadku, gdy pasażer doświadczy jakichkolwiek problemów bądź niewypełnione lub niepoprawnie wypełnione zostaną obowiązki ze strony DFDS Seaways w czasie podróży wykupionej według Taryfy Standardowej, należy złożyć skargę do DFDS Seaways natychmiast po zaistnieniu takiej okoliczności tak, aby DFDS Seaways mogło rozwiązać problem w rozsądnym czasie i oszczędzić pasażerowi znacznych niedogodności. W czasie podróży wykupionej według Taryfy Standardowej prosimy o składanie wszelkich skarg bezpośrednio w informacji/recepcji statku. W przypadku, gdy skarga nie zostanie złożona natychmiast w czasie podróży wykupionej według Taryfy Standardowej, DFDS Seaways nie będzie miało możliwości rozwiązania problemu, a w związku z tym, skarga zostanie odrzucona. W przypadku, gdy pasażer poniósł jakiekolwiek straty, w tym szkodę osobistą lub nieosobistą, a które są bezpośrednim i przewidywalnym skutkiem niewypełnienia lub niepoprawnego wypełnienia obowiązków przez DFDS Seaways, DFDS Seaways ponosi odpowiedzialność za szkody, chyba że niewypełnienie lub niepoprawne wypełnienie obowiązków jest wynikiem działania siły wyższej lub winą osoby trzeciej oraz niewypełnienie lub niepoprawne wypełnienie obowiązków nie mogło być przewidziane w momencie dokonania rezerwacji lub nie można go było uniknąć.
Wszelkie skargi muszą być złożone na piśmie najszybciej, jak to możliwe i nie później niż 4 tygodnie po powrocie pasażera, do Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl), bądź bezpośrednio do DFDS Seaways, Sundkrogsgade 11, DK-2100 Kopenhaga ?. DFDS Seaways poczyni starania, aby dokładnie i poprawnie rozpatrzyć wszelkie skargi zgodnie z obowiązującym prawem duńskim.
Odpowiedzialność Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) oraz DFDS Seaways za niewypełnienie lub niepoprawne wypełnienie obowiązków oraz szkodę osobistą lub nieosobistą jest ograniczona w myśl postanowień Ustawy o duńskiej morskiej żegludze handlowej z 1982 r. z późniejszymi zmianami oraz konwencji o transporcie międzynarodowym: Konwencji Warszawskiej (dotyczącej podróży lotniczych), Konwencji Ateńskiej (dotyczącej podróży morskich) oraz Konwencji COTIF (dotyczącej podróży koleją). Wszelkie roszczenia wobec DFDS Seaways oparte na rezerwacji założonej według Taryfy Standardowej podlegają prawu duńskiemu i wyłącznej jurysdykcji Sądu Morskiego i Handlowego w Kopenhadze).
Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji dla rejsów pasażerskich.
Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.
Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00
Biuro czynne:pn-pt: 8:00-17:00
so: 9:00-13:00
Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336