Regulamin przewoźnika - Fjord Line

Wstecz


Regulamin

Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
09.02.2017
Fjord Line

Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.
1. PASAŻEROWIE

Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej 98/41, dekretem prezydialnym i międzynarodowymi ustaleniami organizacji SOLAS w celu dokonania rezerwacji należy podać następujące dane:

  • Imię i nazwisko wszystkich podróżnych
  • Numerów paszportów wszystkich podróżnych
  • Daty urodzenia (ważne w przydzielaniu zniżek)
  • Markę, model i numer rejestracyjny pojazdu
  • Terminy rejsów oraz trasy
  • Rodzaj rezerwowanych świadczeń (np. pokład, fotel lotniczy lub kabina)
2. KONTAKT Z PASAŻERAMI
  • Agenci zobowiązani są do pobrania i utrzymania kontaktu z Klientem przed wypłynięciem i w trakcie trwania całego wyjazdu. Utrzymanie kontaktu jest konieczne ze względu na możliwe ewentualne zmiany w wypłynięciach promów, anulacje rejsów lub inne nieokreślone sytuacje losowe związane z samym rejsem
  • Obowiązkiem Agenta jest poinformowanie o tym Klienta i zapisanie danych kontaktowych pasażera. W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) i Armator nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji:
    • za niewykorzystany bilet, zakup nowego biletu na inny rejs lub inne linie
    • rezerwację hotelu
    • inne osobiste wydatki lub koszty
3. ZAOKRĘTOWANIE I ODPRAWA (TZW. CHECK-IN)
  • Zaokrętowanie rozpoczyna się na 2-3 godziny przed planowanym odpłynięciem promu
  • Pasażerowie mają obowiązek zgłosić się do odprawy biletowej w odpowiednim biurze portowym Armatora na 2-3 godziny przed planowanym odpłynięciem promu
  • Armator zastrzega sobie prawo do anulowania biletów bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu w przypadku nie dotrzymania tego terminu przez pasażerów
  • Pasażerowie zobowiązani są posiadać wszelkie konieczne dokumenty podróży: paszport; voucher, a w przypadku ich braku Armator ma prawo odmówić pasażerom prawa zaokrętowania
  • W przypadku zatrzymania Pasażera/ów przez np.: Służby Graniczne, Celne, Weterynaryjne (osoby podróżujące ze zwierzętami) lub inne danego kraju i nie skorzystanie z tego powodu z rejsu, nie przysługuje zwrot należności za niewykorzystany bilet
4. ROZKŁADY REJSÓW, CENY I ZNIŻKI
  • Podane w rozkładach rejsów godziny wypłynięć i przepłynięć są godzinami wg czasu miejscowego. Godzina przybycia promu do portu docelowego może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Armatora (np. pogoda sztormowa)
  • Cena biletu zawiera cenę przepłynięcia wraz z opłatą portową, nie zawiera cen posiłków i napojów na promie
  • Bilety wystawia się na konkretne nazwisko pasażera i nie można ich przekazywać lub odstępować osobom trzecim
  • Oferty specjalne i zniżki nie podlegają kumulacji
  • Ceny dla grup na zapytanie
  • Wszelkie oferty specjalne są ofertami limitowanymi, nie podlegają zmianom, ani zwrotom i należy je wykupić w całości w dniu dokonania rezerwacji
5. RODZAJE BILETÓW
  • BILETY PASAŻERSKIE - dla osób podróżujących samochodami osobowymi lub innymi pojazdami przeznaczonymi tylko do przewozu osób w celach turystycznych, natomiast osoby w pojazdach posiadają tylko bagaż z rzeczami na potrzeby własne
  • BILETY CARGO (FRACHT) - dla osób świadczących usługi osobom 3-cim za opłatą, a także przewożące towary na sprzedaż, targi, wystawy, mienie przesiedleńcze itp. Taryfie cargo podlegają samochody typu van, minibus "blaszak", "plandeka"
  • W przypadku zakupu biletu pasażerskiego i próbie przewozu na nim towarów lub innych rzeczy z punktu 5.2, Przewoźnik/Armator może anulować bilet pasażerski wg warunków anulacji. W takim przypadku bilet pasażerski przepada, a Pasażer musi wykupić nowy bilet cargo odpowiedni do przewożonego ładunku i taryf, płacąc za niego na miejscu gotówką lub kartą płatniczą. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie kredytuje takich biletów
  • Armator oferuje bilety w taryfach "płynnych" to znaczy, że do momentu potwierdzenia rezerwacji przez Armatora Fjord Line cena może ulec zmianie
  • Armator wystawia dla wszystkich pasażerów VOUCHERY - do wymiany przez Pasażera w biurze portowym przed rejsem (wysyłane faxem lub e-mailem do pasażerów w przypadku zakupu online)
  • Potwierdzenie rezerwacji wydane przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania
6. ZMIANY W WYPŁYNIĘCIACH I CENACH
  • Armator zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu rejsów (daty lub godziny), a także anulacji wypłynięcia np.: ze względu na siły wyższe np.: złe warunki pogodowe, strajki, awarie itp.
  • Armator zastrzega sobie prawo do zmiany cen biletów bez wcześniejszego powiadomienia w przypadkach uzasadnionych wyższą koniecznością jak np. drastyczne i nagłe zmiany cen paliw, itp.
  • Jednakże w przypadku zmian w potwierdzonych rezerwacjach lub sprzedanych biletach gwarantuje transport w innym terminie
  • W przypadku zmiany portu wypłynięcia, zmiany środka transportu lub anulacji rejsu nie dokonuje on zwrotów dodatkowych kosztów poniesionych przez pasażera tzn. dojazdu do innego portu (np. paliwo, autostrady), telefony, hotele, parkingi, rekompensaty za utracone wynagrodzenie z tytułu nie stawienia się do pracy, itp.
  • Armator będzie dokładał wszelkich starań aby zagwarantować pasażerowi podróż w takich samych warunkach na jakie miał wykupiony bilet
7. DZIECI I MŁODZIEŻ
  • Dzieci poniżej 4 roku życia podróżują bezpłatnie bez prawa do własnego miejsca siedzącego lub leżącego, jednakże muszą być zgłoszone w rezerwacji. W przypadku chęci zarezerwowania dla dziecka do 4 lat własnego miejsca do siedzenia lub leżenia Armator nalicza dopłatę do kabiny tak jak dla osoby dorosłej. Dzieci w wieku od 4 do 15 lat maja prawo do zniżki wg cennika na miejsca pokładowe
  • Wszystkie dzieci muszą podróżować w towarzystwie co najmniej jednej osoby dorosłej, która nie korzysta z żadnej zniżki
  • Młodzież i dzieci do lat 18 nie mogą podróżować same, bez opieki osoby dorosłej (osoba dorosła która może brać pod opiekę nieletniego musi mieć ukończone 30 lat!). Jeżeli ich podróż jest konieczna musza przesłać wraz z rezerwacja zaświadczenie – zgodę od rodziców lub opiekunów potwierdzona notarialnie
8. BAGAŻ
  • Pasażerowie mogą pozostawić swój bagaż w samochodzie, powinni jednak zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego
  • Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany
  • Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków i alkoholu
9. CAMPING NA POKŁADZIE

Armator nie oferuje świadczenia CAMPING NA POKŁADZIE.

10. KABINY

Armator dla każdej osoby nakłada obowiązek wykupienia kabiny lub fotela lotniczego na każdy rejs. Jedynie na rejsy dzienne na trasie Hirtshals-Stavanger możliwa jest podróż na pokładzie ale jeśli rejs kończy się przed godz. 24:00.

11. PIENIĄDZE I KARTY PŁATNICZE
  • Walutą obowiązującą na promach jest Euro
  • Sklepy i restauracje pokładowe oprócz gotówki akceptują również karty kredytowe różnego typu
  • W przypadku płatności kartą, sprzedawca może wymagać okazania paszportu
12. BILETY Z OTWARTĄ DATĄ POWROTU (TZW. OPEN)
  • Linie promowe Fjord Line nie oferują i nie rezerwują biletów z nieokreśloną datą powrotu. Bilet w dwie strony musi być datowany
  • Możliwa jest zmiana terminu w bilecie datowanym – więcej informacji w punkcie "Anulacje i zmiany"
13. WARUNKI PŁATNOŚCI

W momencie złożenia rezerwacji należy dokonać wpłaty całości kwoty za bilet.

Płatności dokonuje się po przeliczeniu na złotówki wg kursu sprzedaży w banku Pekao SA na dzień wykupienia biletu.

14. ANULACJE I ZMIANY

Wszelkie anulacje lub zmiany muszą być dokonywane pisemnie przez biuro, w którym została założona rezerwacja. Anulacje i zmiany są przyjmowane w godzinach pracy biura Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl)

  • Bilety na linie Fjordline są ofertami, które nie podlegają żadnym anulacjom ani zwrotom, jedynie za opłatą można dokonać w nich zmian
  • Nie pojawienie się na odprawę biletową – 100% potrącenia
  • Każdorazowa zmiana w potwierdzonej rezerwacji zgłoszona na min 24 godz. przed rejsem w dni pracy biura, powoduje naliczenie kosztu w odpowiednich wysokościach. Za zmianę terminu rejsu, zmianę kierunku: 100 euro; zmiana danych osób, dokupienie pasażerów w wydanym bilecie, zmiana samochodu (marka, numer rejestracyjny), zmiana świadczeń (z fotela lotniczego na kabinę lub odwrotnie) lub inne to koszt za zmianę 35 euro plus dopłata do różnicy w cenie biletu. Jeśli cena zmienia się na niższą Armator Fjordline nie dokonuje zwrotu różnicy
  • W przypadku błędnego podania i wpisania nazwiska pasażera nie dokonuje się zmiany blankietu biletu lecz nanosi się ją na bilet
  • Nie ma możliwości zmian w biletach w czasie poniżej 24 godzin przed wypłynięciem. Niewykorzystany bilet przepada
  • Zmiana w bilecie dwustronnym, który został już wykorzystany w jedną stronę możliwa tylko na bazie promowej
  • W przypadku anulacji rejsu przez Armatora z przyczyn wyższych i akceptacji z jego strony zwrotu należności za bilet, należność ta będzie zwrócona przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) do Klienta w przypadku zakupu biletu on-line. Termin zwrotu określa Armator. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) dokona przelewu na rachunek Klienta w terminie do 7 dni od akceptacji przez Armatora
  • Podstawą do zwrotu pieniędzy dla klienta jest pierwotna data rezerwacji (wypłynięcia i powrotu). Np. wypłyniecie sierpień - klient przesuwa termin na listopad i chce anulować rezerwację we wrześniu – nie ma podstaw do zwrotu pieniędzy! To samo dotyczy zwrotu za niewykorzystany powrót
15. USŁUGI MEDYCZNE
  • Usługi medyczne lekarza pokładowego są bezpłatne tylko wówczas, jeśli obejmują pomoc w nagłych przypadkach, w przypadku choroby morskiej lub leczenia ambulatoryjnego urazów, które powstały w trakcie rejsu na pokładzie statku
  • Każda z podróżujących osób powinna znać swój stan zdrowia i ona też ponosi odpowiedzialność za ewentualne komplikacje zdrowotne. Przypominamy o zabraniu właściwych dla swojego schorzenia medykamentów
  • W każdym innym przypadku lekarz będzie pobierał odpowiednie honorarium
16. UBEZPIECZENIE
  • Bilety i vouchery nie obejmują ubezpieczenia na czas trwania pobytu klienta poza granicami kraju. Klient musi wykupić sobie osobną polisę w wybranym przez siebie towarzystwie ubezpieczeniowym
  • Bilety i vouchery nie są objęte ubezpieczeniem od kosztów anulacji, ewentualnej rezygnacji i utraty bagażu
  • Pasażer jest ubezpieczony przez Przewoźnika tylko na czas przebywania na jego jednostce. Ubezpieczenie nie działa, jeżeli jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających
  • Pasażer musi ściśle przestrzegać regulaminów obowiązujących na danych jednostkach i terminalach
  • Aby otrzymać ewentualne odszkodowania od Przewoźników, klient musi posiadać odpowiednie zaświadczenie wydane na miejscu przez Kapitana lub lekarza pokładowego
  • Pasażer odpowiada za uszkodzenia jednostek przy załadunku i wyładunku pojazdów na pokład
17. ZAGUBIENIE BILETU

W przypadku zagubienia biletu należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl). Bilet zagubiony uznaje się za wykorzystany, a nowy należy ponownie zakupić z własnych środków.

18. ZWIERZĘTA DOMOWE

Linie promowe Fjord Line oferują przewóz zwierząt za dodatkową opłatą i z obowiązkiem zakupienia miejsca. Przewóz w samochodzie ok. 6 Euro/1 strona, przewóz w klatce ok 13 Euro/1 strona w zależności od wielkości klatki.

Dla osób podróżujących z psem:

  • MS Bergensfjord, MS Stavangerfjord i MS Oslofjord mają na pokładzie klatki dla psów
  • Klatek nie można zarezerwować z wyprzedzeniem na MS Oslofjord. Pasażerowie podróżujący z psem muszą zgłosić się do pracownika w recepcji (wymagany depozyt)
  • Na pokładzie HSC Fjord Cat nie ma klatek dla psów. Na tym promie psy muszą być zarejestrowane jako zwierzęta transportowane samochodem. Na czas podróży można zabrać psa ze sobą na pokład rufowy
  • Zwierząt nie można wprowadzać do wspólnych części na promie
  • Pasażerowie bez pojazdu mogą mieć na pokładzie tylko psy z zarezerwowaną klatką
  • Uwaga: w lecie nie zaleca się pozostawiania psów w samochodach podczas podróży, ponieważ na pokładzie samochodowym może być bardzo gorąco

Dla osób podróżujących z innymi zwierzętami:

  • Klatki można zarezerwować tylko dla psów - nie dla innych zwierząt
  • Inne zwierzęta, jak koty, króliki itp., można zabrać ze sobą na pokład. Jednak zwierzęta te muszą mieć rezerwację jako zwierzęta transportowane samochodem i podczas podróży muszą pozostać w samochodzie*
  • Zwierząt nie można wprowadzać do wspólnych części na promie
  • Pasażerowie bez pojazdu nie mogą zabierać ze sobą na pokład innych zwierząt - tylko psy (patrz powyżej)

*Zwykłe zwierzęta (poza gadami) mogą być przewożone w zamkniętych transporterach dla zwierząt (odnosi się to do części kraju i Hirtshals-Langesund) pod warunkiem, że właściciel będzie ze zwierzęciem przez cały czas podróży. Pod żadnym pozorem zwierzę nie może opuścić transportera.


Dodatkowe informacje na temat przewozu zwierząt:

Do Państwa dyspozycji oddajemy nowoczesny i komfortowy hotel dla psów na pokładzie promu MS Stavangerfjord, MS Bergensfjord i MS Oslofjord. Hotel znajduje się w zacisznym miejscu na pokładzie 10.

Przewóz psów na pokładzie słonecznym, wewnątrz promu i w kabinach jest surowo wzbroniony. Właściciele psów mogą skorzystać z czterech opcji:

  • Pies może zostać w samochodzie na pokładzie samochodowym. Cena za przewóz psa wynosi 50 NOK / ok. 6 EUR - podróż w jedną stronę. Jeśli pies zostanie w samochodzie właściciel powinien każdorazowo ustalać z załogą promu wizytę u psa i możliwość wyprowadzania go na pokładzie. Pies może zostać wyprowadzony na pokład 10. (obok hotelu dla psów). Prosimy pamiętać o sprzątnięciu po swoim pupilu. Wejście na ten teren umożliwia karta pokładowa
  • Pies może również pozostać w hotelu dla psów na pokładzie 10. gdzie udostępniliśmy dużą przestrzeń do wyprowadzania psów oraz pojemnik z piaskiem na odpadki (obowiązek sprzątania po psach). Dostęp do wody

Koszt podróży w hotelu dla psów to NOK 100 / ok. 13 EUR - podróż w jedną stronę.


Rozmiary klatek:

  • Średni: 70x100x75
  • Duży: 100x100x75
  • Bardzo duży: 120x100x160

Latem temperatura na pokładzie samochodowym jest dość wysoka co jest trudne do uniknięcia. Mimo tego temperatura na pokładzie samochodowym nie jest zazwyczaj dużo wyższa niż temperatura na zewnątrz. Samochody są zazwyczaj parkowane na pokładzie 5. i 6. podczas gdy silniki znajdują się na pokładzie 1. i 2. Samochody ciężarowe parkowane są na pokładzie 3. skąd dochodzi trochę ciepła. Na pokładzie samochodowym działa wentylacja.

19 SKARGI I ZAŻALENIA
  • Wszelkie reklamacje należy odsyłać do Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) w formie pisemnej najdalej do siedmiu dni po zakończeniu "problemowego" rejsu. W przypadkach spornych rozstrzygać będzie Sad Rejonowy dla Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) (w Polsce) lub Armatora (wskazany kraj)
  • Odpowiedzi na skargi będą przekazywane tą samą drogą jaką były składane
  • W przypadku roszczeń dotyczących stanu kabin lub innych zamówionych świadczeń należy posiadać notatkę potwierdzającą faktyczny stan potwierdzony przez Oficera Dyżurnego



Wstecz

Prom
Zawsze dobra cena

Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji dla rejsów pasażerskich.

Telefon

Rezerwacja telefoniczna

pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

tel. 570 006 336


Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 570 006 336

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00

Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336

Góra