Regulamin przewoźnika - Moby Lines

Wstecz


Regulamin

Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
09.02.2009
Moby S.P.A. Milan

Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.

1. PASAŻEROWIE

Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej 98/41 i międzynarodowymi ustaleniami organizacji SOLAS w celu dokonania rezerwacji należy podać następujące dane:

  • imię i nazwisko wszystkich podróżnych
  • daty urodzenia lub wiek
  • markę i numer rejestracyjny pojazdu
  • rodzaj rezerwowanych świadczeń (np. pokład lub fotel lotniczy lub kabina)

2. KONTAKT Z PASAŻERAMI:

2.1 Klient zobowiązany jest do udostępnienia danych kontaktowych podczas składania rezerwacji. Utrzymanie kontaktu z Klientem jest konieczne ze względu na możliwe ewentualne zmiany w wypłynięciach promów, anulacje rejsów lub inne nieokreślone sytuacje losowe związane z samym rejsem

2.2 W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach Firma Modos (Operator serwisu Promy-retravel.pl) i Armator nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji: za niewykorzystany bilet, zakup nowego biletu na inny rejs lub inne linie, rezerwacje hotelu, inne osobiste wydatki lub koszty

3. ZAOKRĘTOWANIE I ODPRAWA (TZW. CHECK-IN)

  1. Zaokrętowanie rozpoczyna się na 2 godziny przed planowanym odpłynięciem promu.
  2. Pasażerowie maja obowiązek zgłosić się do odprawy w odpowiednim biurze portowym Armatora przed planowanym odpłynięciem promu:
    1. Zmotoryzowani na co najmniej 2 godziny
    2. Piesi na co najmniej 45 minut
  3. Armator zastrzega sobie prawo do anulowania biletów bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu w przypadku nie dotrzymania tego terminu przez pasażerów.
  4. Pasażerowie zobowiązani są posiadać wszelkie konieczne dokumenty podróży i voucher, a w przypadku ich braku Armator ma prawo odmówić pasażerom prawa zaokrętowania.

4. PROMY, ROZKŁADY REJSÓW, CENY I ZNIŻKI

  1. Podane w rozkładach rejsów godziny wypłynięć i przepłynięć są godzinami wg czasu miejscowego. Godzina przybycia promu do portu docelowego może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Armatora (np. pogoda sztormowa).
  2. Cena biletu składa się z ceny przepłynięcia i kosztów opłat portowych i paliwowych (uwaga: opłaty portowe mogą się zmieniać i ich wysokość może się nie zgadzać z wysokością opłaty portowej podanej w cenniku), nie zawiera cen posiłków i napojów na promie.
  3. Bilety wystawia się na konkretne nazwisko pasażera i nie można ich przekazywać lub odstępować osobom trzecim.
  4. Oferty specjalne i zniżki nie podlegają kumulacji, chyba, że Armator określi je inaczej.
  5. Armator oferuje bilety w taryfach „tanie pływanie” to znaczy, że do momentu potwierdzenia rezerwacji cena może ulec zmianie.
  6. Ceny dla grup oraz dla ciężarówek - na zapytanie w biurze Firmy Modos (Operatora serwisu Promy-retravel.pl).

5. RODZAJE BILETÓW

  1. Armator wystawia dla wszystkich pasażerów VOUCHERY - do wymiany przez Pasażera w biurze portowym przed rejsem - wysyłane faxem lub e-mailem do klientów.
  2. Potwierdzenie rezerwacji wydane przez Firmę Modos (Operatora serwisu Promy-retravel.pl) nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania.

6. ZMIANY W WYPŁYNIĘCIACH I CENACH

  1. Armator zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu rejsów (daty lub godziny) i / lub cen biletów bez wcześniejszego powiadomienia w przypadkach uzasadnionych wyższą koniecznością jak np. drastyczne i nagłe zmiany cen paliw.
  2. Jednakże w przypadku zmian w potwierdzonych rezerwacjach lub sprzedanych biletach gwarantuje transport zastępczy innymi liniami.
  3. W przypadku zmiany portu wypłynięcia, zmiany środka transportu lub anulacji rejsu nie dokonuje on zwrotów dodatkowych kosztów poniesionych przez pasażera tzn. dojazdu do innego portu (np. paliwo, autostrady), telefony, hotele, parkingi, rekompensaty za utracone wynagrodzenie z tytułu nie stawienia się do pracy, itp.
  4. Armator będzie dokładał wszelkich starań aby zagwarantować pasażerowi podróż w takich samych warunkach na jakie miał wykupiony bilet.

7. DZIECI I MŁODZIEŻ

  1. Wszystkie dzieci muszą podróżować w towarzystwie co najmniej jednej osoby dorosłej, która nie korzysta z żadnej zniżki.
  2. Dzieci i młodzież do lat 18 nie mogą podróżować same, bez opieki osoby dorosłej.
  3. Zniżki dla dzieci nie dotyczą opłat portowych i paliwowych jest ona stała dla wszystkich osób.

8. BAGAŻ

  1. Pasażerowie mogą pozostawić swój bagaż w samochodzie, jednak powinni zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego.
  2. Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany.
  3. Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków i alkoholu.

9. OFERTY SPECJALNE

  1. Oferty specjalne można je zastosować na wszystkie rejsy we wszystkich sezonach, aż do wyczerpania oferty (oferty limitowane).
  2. W taryfach tych można dokonywać zmian za opłatą od 45 EUR za rejs w 1 stronę, doliczając ewentualne różnice wynikające z sezonów. Nie ma możliwości dokonania zwrotu biletów w tych taryfach.
  3. BEST OFFER, PAX RATES – ważne są dla osób i samochodu w taryfie Kat. A do 5 m dług i 2,20 wys. Bilet w tej taryfie nie podlega zwrotowi, jednakże można zmieniać w nim terminy wypłynięcia za opłatą.
  4. Możliwość uzyskania taryf specjalnych istnieje tylko w przypadku wcześniejszej rezerwacji, nigdy w porcie.

10. CAMPING NA POKŁADZIE

Linie MOBY S.P.A Milan nie oferują tej usługi na swoich trasach.

11. PIENIĄDZE I KARTY PŁATNICZE

  1. Walutą obowiązującą na promach jest Euro.
  2. Sklepy i restauracje pokładowe oprócz gotówki akceptują również karty kredytowe różnego typu.
  3. W przypadku płatności kartą, sprzedawca może wymagać okazania dowodu tożsamości.

13. BILETY Z OTWARTĄ DATĄ POWROTU (TZW. OPEN)

Linie promowe MOBY S.P.A Milan nie oferują i nie rezerwują biletów z nieokreśloną datą powrotu. Bilet w dwie strony musi być datowany.

14. WARUNKI PŁATNOŚCI

  1. Bilety należy wykupić w całości w momencie dokonywania rezerwacji.
  2. Bilet zostanie wydany dopiero po otrzymaniu pełnej wpłaty na rachunek Firmy Modos (Operatora serwisu Promy-retravel.pl).
  3. Płatności dokonuje się w złotówkach wg kursu sprzedaży w banku Pekao SA na dzień wykupienia biletu.

15. ANULACJE I ZMIANY DOTYCZĄ TYLKO TARYF STANDARDOWYCH

Wszelkie anulacje lub zmiany muszą być dokonywane pisemnie przez biuro, w którym została założona rezerwacja. Anulacje i zmiany są przyjmowane w godzinach pracy biura Firmy Modos (Operatora serwisu Promy-retravel.pl).

Opłaty paliwowe i portowe nie podlegają zwrotowi w przypadku anulacji zostaną one potrącone w 100%. Anulacja przebiega następująco (przy naliczaniu kosztów nie wlicza się dnia składania rezygnacji):

SARDYNIA, KORSYKA:

  • do 30 dni przed wypłynięciem: 10% ceny biletu nie mniej niż 35 Euro; od 29 dni do 3 dni przed wypłynięciem: 20% ceny biletu nie mniej niż 35 Euro
  • od 2 do 24 godzin przed wypłynięciem 50% potrącenia z wartości biletu; poniżej 24 godzin przed rejsem 100% ceny biletu
  • W przypadku nieprzybycia NO SHOW lub spóźnionej anulacji 100% obciążenia.

TRASA POMIĘDZY KORSYKĄ A SARDYNIĄ oraz rejsy na ELBĘ,:

  • do 30 dni przed wypłynięciem: 10% ceny biletu nie mniej niż 35 Euro; 29 dni do 11 dni przed wypłynięciem: 20% ceny biletu nie mniej niż35 Euro
  • od 10 dni przed rejsem: 100% ceny biletu
  • W przypadku spóźnionej anulacji lub NO SHOW zwrotu nie będzie. Taryfy specjalne BEST OFFER, PAX RATES, lub inne określone mianem oferty specjalnej bilety NIEPODLEGAJĄ ANULACJI ANI ZWROTOM.

16. USŁUGI MEDYCZNE

  1. Usługi medyczne lekarza pokładowego są bezpłatne tylko wówczas, jeśli obejmują pomoc w nagłych przypadkach, w przypadku choroby morskiej lub leczenia ambulatoryjnego urazów, które powstały w trakcie rejsu na pokładzie statku.
  2. Każda z podróżujących osób powinna znać swój stan zdrowia i ona też ponosi odpowiedzialność za ewentualne komplikacje zdrowotne. Przypominamy o zabraniu właściwych dla swojego schorzenia medykamentów.
  3. W każdym innym przypadku lekarz będzie pobierał odpowiednie honorarium.

17. UBEZPIECZENIE

  1. Bilety nie obejmują ubezpieczenia na czas trwania pobytu klienta poza granicami kraju. Klient musi wykupić sobie osobna polisę w wybranym przez siebie towarzystwie ubezpieczeniowym.
  2. Bilety nie są objęte ubezpieczeniem od kosztów anulacji, ewentualnej rezygnacji i utraty bagażu.
  3. Pasażer jest ubezpieczony przez Przewoźnika tylko na czas przebywania na jego jednostce. Ubezpieczenie nie działa, jeżeli jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
  4. Pasażer musi ściśle przestrzegać regulaminów obowiązujących na danych jednostkach i terminalach.
  5. Aby otrzymać ewentualne odszkodowania od Przewoźnika, klient musi posiadać odpowiednie zaświadczenie wydane na miejscu przez Kapitana lub lekarza pokładowego.
  6. Pasażer odpowiada za uszkodzenia jednostek przy załadunku i wyładunku pojazdów na pokład.

18. ZAGUBIENIE BILETU

W przypadku zagubienia biletu należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie biuro. Bilet zagubiony uznaje się za wykorzystany, a nowy należy ponownie zakupić z własnych środków.

19. ZWIERZĘTA DOMOWE

  1. Zwierzęta domowe przewożone są za opłatą zgodną z cennikiem. Zwierzę podróżuje wraz z pasażerami na otwartych pokładach promu. Nie można zabierać zwierzęcia do ogólnodostępnych miejsc jak: restauracja, kawiarnia. Każde zwierzę musi mieć kaganiec i przebywać cały czas na smyczy. Właściciel jest odpowiedzialny za swojego ulubieńca. Właściciel osobiście odpowiada za higienę i karmienie swego ulubieńca i robi to na własny koszt.
  2. Za ważność dokumentów dla zwierząt odpowiada sam Pasażer i w przypadku zatrzymania jego samego lub zwierzęcia wszelkie koszty pokrywa on sam (np. hotel, schronisko dla zwierząt, badania itp.).

20. SKARGI I ZAŻALENIA

  1. Wszelkie reklamacje należy odsyłać do Firmy Modos (Operatora serwisu Promy-retravel.pl) w formie pisemnej, najpóźniej do siedmiu dni po zakończeniu "problemowego" rejsu. W przypadkach spornych rozstrzygać będzie odpowiedni Sąd Rejonowy dla Firmy Modos (Operatora serwisu Promy-retravel.pl) (w Polsce) lub Armatora (wskazany kraj).
  2. Odpowiedzi na skargi będą przekazywane tą samą drogą jaką były składane.
  3. W przypadku roszczeń dotyczących stanu kabin lub innych zamówionych świadczeń należy posiadać notatkę potwierdzającą faktyczny stan potwierdzony przez Oficera Dyżurnego.
  4. Skargi i zażalenia przyjmowane są tylko tych Klientów, którzy zakupili bilety za pośrednictwem serwisu www.promy-retravel.pl.



Wstecz

Prom
Zawsze dobra cena

Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji dla rejsów pasażerskich.

Telefon

Rezerwacja telefoniczna

pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

tel. 570 006 336


Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 570 006 336

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00

Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336

Góra