Pomoc

Poniżej prezentujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Mamy nadzieję, że zamieszczone w tym miejscu informację ułatwią Państwu nawigację po naszym serwisie oraz będą przydatne przy składaniu rezerwacji i przeglądaniu połączeń promowych.

  1. Kiedy należy zapłacić za składaną rezerwację?
  2. Czy za składaną rezerwację można zapłacić na miejscu, podczas odprawy?
  3. Jak przebiega proces składania rezerwacji od "a" do "z"?
  4. Jak sprawdzić ceny połączeń?
  5. Jak sprawdzić rozkład dla wybranego rejsu?
  6. Jak przeglądać połączenia promowe?
  7. Jakie połączenia promowe proponuje Retravel.pl?
  8. Co to jest "System elastyczny" lub "System płynny"?
  9. Dlaczego przy niektórych połączeniach promowych ceny poszczególnych biletów nie zostały podane a zamiast cen podajecie oznaczenie "Na telefon"?
  10. Czy pobieracie prowizję lub inne opłaty związane z dokonaniem rezerwacji?
  11. Co to jest opłata paliwowa?
  12. Czy za dokonaną rezerwację wystawiacie faktury VAT?
  13. Gdzie znajdę Regulamin przewoźnika i Zasady rezerwacji?
  14. Na jakich zasadach dokonywane są zwroty opłaconych biletów?
  15. Czy mogę na prom zabrać psa lub kota?
  16. Co z samochodami z LPG na pokładzie promu?

1. Kiedy należy zapłacić za składaną rezerwację?

Płatności za złożoną rezerwację należy dokonać w wyznaczonym terminie na konto bankowe (mBank). Wszystkie informacje o płatności, łączenie z kwotą do zapłaty i nr konta bankowego, są przekazywane e-mail na adres podany przy składaniu rezerwacji.

2. Czy za składaną rezerwację można zapłacić na miejscu, podczas odprawy?

Niestety nie ma takiej możliwości.

3. Jak przebiega proces składania rezerwacji od "a" do "z"?

  • Pierwszy krok to zamówienie. Zamówienie można składać elektronicznie - wypełniając formularz rezerwacji na naszych stronach internetowych (zakładka Rezerwacja) lub telefonicznie - pod numerem infolinii. Zamówienia telefoniczne są przyjmowane w godzinach pracy biura.
  • Drugi krok to potwierdzenie rezerwacji. Potwierdzenie jest wysyłane przez nas na adres e-mail podany przy składaniu rezerwacji. Potwierdzenie zawiera podsumowanie rezerwacji oraz kwotę do zapłaty, termin płatności oraz nr konta bankowego. Płatności można dokonać przelewem lub karta kredytową.
  • Trzeci krok. Po odnotowaniu wpłaty na naszym koncie przekazujemy drogą elektroniczną, faxem lub pocztą tradycyjną Voucher, który należy wydrukować i zabrać ze sobą w rejs. W szczególnych przypadkach wystarczy nr rezerwacji.

4. Jak sprawdzić ceny połączeń?

Należy przejść na pierwszą stronę serwisu (zakładka Rezerwacja lub klikając na logo Retravel.pl) wybrać kolejno: trasę, rodzaj biletu, termin wyjazdu i przejść dalej - na kolejnej stronie zostaną wyświetlone dostępne opcje biletów dla wybranego połączenia, łącznie z cenami. W tym miejscu można też dokonać rezerwacji On-Line wybierając i wypełniając odpowiednie pola formularza.

Nie wszyscy przewoźnicy operują stałymi cenami. Wielu przewoźników podaje ceny w systemie elastycznym (wcześniejsza rezerwacja gwarantuje niższą cenę). W takich przypadkach ostateczna cena podawana jest w potwierdzeniu przyjęcia rezerwacji a w cenniku zamiast ceny podana jest informacja "Na telefon". Proponujemy zawsze najlepsze opcje cenowe, zarówno w systemach elastycznych, jak również promocyjnych.

5. Jak sprawdzić rozkład dla wybranego rejsu?

Pod zakładką Połączenia promowe są zamieszczone wszystkie połączenia promowe dostępne w systemie rezerwacji Retravel.pl. Listę połączeń można zawężać do wyboru "pomiędzy krajami" lub "pomiędzy miastami". Z listy dostępnych połączeń można przejść do formularza rezerwacji lub przejrzeć rozkład.

6. Jak przeglądać połączenia promowe?

Podobnie jak wyżej (p. 5) Pod zakładką Połączenia promowe są zamieszczone wszystkie połączenia promowe dostępne w systemie rezerwacji Retravel.pl. Listę połączeń można zawężać do wyboru "pomiędzy krajami" lub "pomiędzy miastami". Z listy dostępnych połączeń można przejść do formularza rezerwacji lub przejrzeć rozkład.

7. Jakie połączenia promowe proponuje Retravel.pl?

Proponujemy szereg popularnych połączeń dostępnych bezpośrednio w systemie rezerwacji On-Line - dostępnych na naszych stronach. Proponujemy również połączenia mniej popularne - informacje dostępne w naszym biurze lub pod nr infolinii.

8. Co to jest "System elastyczny" lub "System płynny"?

Niektórzy przewoźnicy proponują bilety w specjalnych cenach - tzw. Tanie pływanie. Ceny są podawane w systemach elastycznych, system polega na tym, że im wcześniej się rezerwuje bilet tym mniej się za niego płaci. W większości przypadków biletów promocyjnych nie można zwracać - dokładne ustalenia są zawarte w regulaminach poszczególnych przewoźników.

9. Dlaczego przy niektórych połączeniach promowych ceny poszczególnych biletów nie zostały podane a zamiast cen podajecie oznaczenie "Na telefon"?

W sytuacji kiedy przewoźnik podaje ceny biletów w systemie elastycznym - cena poszczególnych rejsów jest uzależniona od terminu rejsu, im bliższy termin rejsu tym cena wzrasta. Dokładne ceny za poszczególny (rezerwowany) rejs podajemy w potwierdzeniu rezerwacji lub telefonicznie.

10. Czy pobieracie prowizję lub inne opłaty związane z dokonaniem rezerwacji?

Nie. Nie pobieramy żadnych prowizji ani dodatkowych opłat za prowadzone rezerwacje dla rejsów pasażerskich, chyba że przewoźnik narzuca własne dodatkowe opłaty. Informacja o ew. dodatkowych opłatach widnieje przy formularzu rezerwacji. Dla rezerwacji towarowych i Cargo mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty rezerwacyjne.

11. Co to jest opłata paliwowa?

Niektórzy przewoźnicy ustalają dopłaty paliwowe do końcowych cen biletów. Dopłaty są ustalane na podstawie aktualnie panującej sytuacji na rynkach paliw. W wybranych sytuacjach dopłaty już są w cenie biletu lub są doliczane do końcowej ceny biletu. Szczegóły dopłat paliwowych podajemy w zakładce Aktualności.

12. Czy za dokonaną rezerwację wystawiacie faktury VAT?

Tak, oczywiście - na życzenie wystawiamy faktury VAT.

13. Gdzie znajdę Regulamin przewoźnika i Zasady rezerwacji?

Podczas składania rezerwacji (krok 2), pod formularzem znajdują się linki do Zasad rezerwacji oraz regulaminu. Oba dokumenty muszą zostać przeczytane i zaakceptowane przed wysłaniem rezerwacji. Opłacenie rezerwacji jest równoznaczne z akceptacją dokumentów. Zasady rezerwacji oraz Regulamin jest również dostępny w naszym biurze, na życzenie może zostać przesłany drogą elektroniczną lub pocztą tradycyjną.

14. Na jakich zasadach dokonywane są zwroty opłaconych biletów?

Warunki zwrotów opłaconych biletów są regulowane przez poszczególnych przewoźników. Informacje o zwrotach oraz inne znajdują się w Regulaminie danego przewoźnika.

15. Czy mogę na prom zabrać psa lub kota?

Większość armatorów przewiduje taką możliwość. W niektórych przypadkach konieczne jest wykupienie kabiny przystosowanej do przewozu zwierząt. Należy pamiętać, że pies, kot lub też inne zwierze domowe powinien posiadać aktualne szczepienia oraz komplet niezbędnych dokumentów. Pies musi posiadać kaganiec. O szczegóły można zapytać naszych konsultantów.

Więcej informacji na: Zwierzęta, pies na pokładzie promu

16. Co z samochodami z LPG na pokładzie promu?

W większości przypadków nie ma ograniczeń co do transportu pojazdów wyposażonych w instalacje gazowe LPG. Każdy armator prowadzi własne regulacje co do przewozu tego tupu pojazdów. Przyjętym zwyczajem jest zgłaszanie faktu posiadania w pojeździe instalacji LPG podczas składania arezerwacji.

Więcej informacji na: Samochody z instalacją gaz LPG na promie



Pod nr tel. 57 737 37 74, 57 737 37 78 uzyskasz odpowiedzi na wszystkie dodatkowe pytania dotyczące sposobu rezerwacji oraz dostępnych połączeń promowych.

Prom
Zawsze dobra cena

Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji dla rejsów pasażerskich.

Telefon

Rezerwacja telefoniczna

pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

tel. 570 006 336


Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 570 006 336

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00

Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336

Góra