Statki pełniące role transportu publicznego w Sztokholmie zużywają więcej paliw kopalnianych niż wszystkie razem wzięte autobusy i pociągi miejskie, pomimo, że jest ich zaledwie 70. Mieszkańcy miasta, którzy wolą podróżować drogą morską do pracy, ze względu na długi czas podróży, rezygnują z tej formy na rzecz transportu drogowego.
Hydrofoil CANDELA
pierwszy na świecie
elektryczny prom pasażerski
Naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców wyszła firma Candela, która zaprojektowała pierwszy na świecie, całkowicie elektryczny prom Candela P-12 "Nova". Dzięki skrzydłom, które unoszą kadłub nad wodą, zużycie energii spadło aż o 80% w porównaniu do tradycyjnych statków. Dzięki temu prom może poruszać się z dużą prędkością, wyprzedzając inne jednostki, które pływają z ograniczoną prędkością ze względu na ślad jaki za sobą pozostawiają.
Nova kursuje do końca jesieni, zabierając pasażerów z najszybciej rozwijającego się przedmieścia Sztokholmu – Ekerö, do centrum miasta w zaledwie 30 minut, podczas gdy podróż tradycyjnym transportem trwa około godziny. Dzięki pełnej elektryczności prom ładowany jest za pomocą szybkiej ładowarki samochodowej.
Candela to pierwszy tego typu prom, dzięki któremu transport morski staje się bardziej ekologiczny i tańszy w porównaniu do transportu morskiego. Jeszcze przed premierowym pierwszym rejsem zamówienie na podobny statek złożyły między innymi Arabia Saudyjska, Nowa Zelandia czy Berlin.
fot.: candela.com
Opublikowano: 09.12.2024
Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00
Biuro czynne:pn-pt: 8:00-17:00
so: 9:00-13:00
Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336