Regulamin przewoźnika - Irish Ferries

Wstecz


Regulamin

Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
09.09.2021
Irish Ferries

Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.
1. PASAŻEROWIE

Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej 98/41, dekretem prezydialnym i międzynarodowymi ustaleniami organizacji SOLAS w celu dokonania rezerwacji należy podać następujące dane:

  1. imię i nazwisko wszystkich podróżnych
  2. daty urodzenia (ważne w przydzielaniu zniżek)
  3. markę, model i numer rejestracyjny pojazdu
  4. trasę, terminy rejsów oraz godziny przeprawy
  5. rodzaj rezerwowanych świadczeń (fotel, kabina)
2. KONTAKT Z PASAŻERAMI
  1. Agenci zobowiązani są do pobrania i utrzymania kontaktu z Klientem przed wypłynięciem i w trakcie trwania całego wyjazdu. Utrzymanie kontaktu jest konieczne ze względu na możliwe ewentualne zmiany w wypłynięciach promów, anulacje rejsów lub inne nieokreślone sytuacje losowe związane z samym rejsem
  2. Obowiązkiem Agenta jest poinformowanie o tym Klienta i zapisanie danych kontaktowych pasażera. W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) oraz Armator nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji:
    1. za niewykorzystany bilet, zakup nowego biletu na inny rejs lub inne linie
    2. rezerwację hotelu
    3. inne osobiste wydatki lub koszty
3. ZAOKRĘTOWANIE I ODPRAWA (TZW. CHECK-IN)
  1. Zaokrętowanie rozpoczyna się wg czasów określonych poniżej przed planowanym odpłynięciem promu. Pasażerowie maja obowiązek zgłosić się w tym czasie do odprawy biletowej w odpowiednim biurze portowym Armatora:
    1. Pasażerowie piesi - 90 min. przed rejsem, najpóźniej 30 min. przed wypłynięciem promu
    2. Pasażerowie zmotoryzowani - 2h przed rejsem, najpóźniej 60 minut przed planowanym wypłynięciem promu
  2. Obowiązkiem Agenta jest poinformowanie o tym Klienta i zapisanie danych kontaktowych pasażera. W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) oraz Armator nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji
  3. Armator zastrzega sobie prawo do anulowania biletów bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu w przypadku nie dotrzymania tego terminu przez pasażerów
  4. Pasażerowie zobowiązani są posiadać wszelkie konieczne dokumenty podróży - e-mail-vouchery, ważny dowód osobisty lub paszport a w przypadku ich braku Armator ma prawo odmówić pasażerom prawa zaokrętowania
  5. W przypadku zatrzymania Pasażera/ów przez np.: Służby Graniczne, Celne, Weterynaryjne (osoby podróżujące ze zwierzętami) lub inne danego kraju i nie skorzystanie z tego powodu z rejsu, nie przysługuje zwrot należności za niewykorzystany bilet
4. ROZKŁADY REJSÓW, CENY I ZNIŻKI
  1. Podane w rozkładach rejsów godziny wypłynięć i przypłynięć są godzinami wg czasu miejscowego. Godzina przybycia promu do portu docelowego może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Armatora (np. pogoda sztormowa).
  2. Cena biletu zawiera cenę przepłynięcia wraz z opłatami portowymi, nie zawiera cen posiłków i napojów na promie.
  3. Bilety wystawia się na konkretne nazwisko pasażera i nie można ich przekazywać lub odstępować osobom trzecim.
  4. Oferty specjalne i zniżki nie podlegają kumulacji, chyba, że Armator określi inaczej. Armator zastrzega sobie także możliwość modyfikacji i limitowania zniżek.
  5. Ceny grupowe na zapytanie w biurze Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
  6. Ceny dla pojazdów Cargo na zapytanie w biurze Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
5. RODZAJE BILETÓW
  1. BILETY PASAŻERSKIE - dla osób podróżujących samochodami osobowymi lub innymi pojazdami przeznaczonymi tylko do przewozu osób w celach turystycznych, natomiast osoby w pojazdach posiadają tylko bagaż z rzeczami na potrzeby własne. W taryfie pasażerskiej mogą pływać małe busy do 3.5 tony masy całkowitej, do 6m długości oraz 2.6m wysokości oraz pojazdy zarejestrowane do max. 9 osób.
  2. BILETY CARGO (FRACHT) - dla osób świadczących usługi osobom 3-cim za opłatą, a także przewożące towary na sprzedaż, targi, wystawy, mienie przesiedleńcze itp. Pojazdy typu minibus "blaszak" do i powyżej 3.5 tony masy całkowitej, przyczepy kempingowe oraz pojazdy z przyczepami, których długość całkowita przekracza 12m podlegają taryfom cargo.
  3. W przypadku zakupu biletu pasażerskiego i próbie przewozu na nim towarów lub innych rzeczy, Przewoźnik/Armator może anulować bilet pasażerski wg warunków anulacji. W takim przypadku bilet pasażerski przepada, a Pasażer musi wykupić nowy bilet cargo odpowiedni do przewożonego ładunku i taryf, płacąc za niego na miejscu gotówka lub karta płatnicza. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie kredytuje takich biletów.
  4. Armator wystawia dla wszystkich pasażerów BILETY E-MAILOWE do wymiany przez Pasażera w biurze portowym przed rejsem (wysyłane e-mailem do pasażerów).
  5. Potwierdzenie rezerwacji wydane przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania, jest tylko dokumentem stwierdzającym rezerwacje i rozliczającym.
  6. Bilet może zostać wykorzystany tylko na konkretny, wykupiony rejs, dla osoby, dla której został zarezerwowany (nie można go odstąpić osobie trzeciej).
  7. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) sprzedaje bilety w najtańszej taryfie, które nie podlegają żadnym zwrotom a wszelkie zmiany możliwe są za opłatą. Istnieje możliwość wykupienia opcji Flexibility, która upoważnia do dokonywania zmian bez opłaty (wyjątkiem jest różnica w cenie biletu) oraz anulowania wg określonych zasad. Chęć zakupu bilety w taryfie Flexibility należy zgłosić podczas rezerwacji.
6. ZMIANY W WYPŁYNIĘCIACH I CENACH
  1. Armator zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu rejsów (daty lub godziny), a także anulacji wypłynięcia np.: ze względu na siły wyższe np.: złe warunki pogodowe, strajki, awarie itp.
  2. Armator zastrzega sobie prawo do zmiany cen biletów bez wcześniejszego powiadomienia w przypadkach uzasadnionych wyższą koniecznością jak np. drastyczne i nagłe zmiany cen paliw, itp.
  3. Jednakże w przypadku zmian w potwierdzonych rezerwacjach lub sprzedanych biletach gwarantuje transport w innym terminie
  4. W przypadku zmiany portu wypłynięcia, zmiany środka transportu lub anulacji rejsu nie dokonuje on zwrotów dodatkowych kosztów poniesionych przez pasażera tzn. dojazdu do innego portu (np. paliwo, autostrady), telefony, hotele, parkingi, rekompensaty za utracone wynagrodzenie z tytułu nie stawienia się do pracy, itp.
  5. Armator będzie dokładał wszelkich starań, aby zagwarantować pasażerowi podróż w takich samych warunkach, na jakie miał wykupiony bilet
7. DZIECI I MŁODZIEŻ
  1. Dzieci poniżej 4 roku życia podróżują bezpłatnie bez prawa do własnego miejsca siedzącego lub leżącego, jednak muszą zostać zgłoszone w rezerwacji.
  2. Dzieci w wieku od 4 do 15 lat mają prawo do zniżki na podstawie cennika Armatora, muszą one mieć wykupione miejsce siedzące lub leżące.
  3. Wszystkie dzieci muszą podróżować w towarzystwie co najmniej jednej osoby dorosłej.
  4. W wyjątkowych przypadkach Armator zezwala na samodzielne podróżowanie dzieciom w wieku 16-17 lat, należy wtedy przedstawić zaświadczenie od rodziców lub opiekuna potwierdzone notarialnie.
8. BAGAŻ
  1. Pasażerowie mogą pozostawiać swój bagaż w samochodzie, powinni jednak zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego.
  2. Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany.
  3. Armator ma prawo do przeprowadzenia kontroli każdego bagażu. Obowiązkiem klienta jest poddanie się kontroli.
  4. Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków i alkoholu.
9. CAMPING NA POKŁADZIE

Armator nie oferuje świadczenia CAMPING NA POKŁADZIE.

10. KABINY
  1. Armator nie sprzedaje pojedynczych miejsc w kabinach. Należy wykupić całą kabinę. Istnieje również możliwość wykupienia numerowanych foteli.
  2. Na trasie pomiędzy Anglią a Irlandią nie ma obowiązku wykupienia kabiny. Na trasie pomiędzy Francją a Irlandią należy obowiązkowo wykupić kabinę lub fotel lotniczy.
  3. Na niektórych promach istnieje możliwość dokupienia opcji Club Class. Opcja ta daje możliwość przebywania w specjalnie wydzielonym miejscu na promie, gdzie pasażerowie mają bezpłatny dostęp do wi-fi, napojów, przekąsek, prasy, DVD itp.
11. PIENIĄDZE I KARTY PŁATNICZE
  1. Walutą obowiązującą na promach jest Euro
  2. Sklepy i restauracje pokładowe oprócz gotówki akceptują również karty kredytowe różnego typu
  3. W przypadku płatności karta, sprzedawca może wymagać okazania dowodu tożsamości
12. BILETY Z OTWARTĄ DATĄ POWROTU (TZW. OPEN)
  1. Linie promowe IRISH FERRIES nie oferują i nie rezerwują biletów z nieokreślona datą powrotu. Bilet w dwie strony musi być datowany
  2. Możliwa jest zmiana terminu w bilecie datowanym - więcej informacji w punkcie "Anulacje i zmiany"
13. WARUNKI PŁATNOŚCI
  1. W momencie dokonania rezerwacji należy dokonać wpłaty całości kwoty biletu
  2. Płatności dokonuje się w złotówkach wg kursu sprzedaży w banku PEKAO S.A. na dzień zakupienia biletu
14. ANULACJE I ZMIANY
  1. Wszelkie anulacje lub zmiany muszą być dokonywane pisemnie przez biuro. Anulacje i zmiany są przyjmowane w godzinach pracy biura Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
  2. OFERTA SPECJALNA:
    1. Zmiana zgłoszona do 24h przed rejsem (termin, świadczenia na promie lub gabaryty pojazdu) – 60 euro + ewentualna różnica w cenie biletu.
    2. Zmiana danych pasażerów lub numer rejestracyjnego samochodu (w tej samej kategorii) – 50 euro + ewentualna różnica w cenie biletu.
    3. Wszystkie bilety w tej kategorii są bezzwrotne. Zarówno bilety dla pasażerów zmotoryzowanych jak i pieszych.
  3. BILET STANDARD:
    1. Zmiana zgłoszona do 24h przed rejsem (termin, świadczenia na promie lub gabaryty pojazdu) – 60 euro + ewentualna różnica w cenie biletu.
    2. Zmiana danych pasażerów lub numer rejestracyjnego samochodu (w tej samej kategorii) – 50 euro + ewentualna różnica w cenie biletu.
    3. Francja-Irlandia – anulowanie biletu 14-60 dni przed rejsem -> 50% wartości zwracane w formie Vouchera do wykorzystania do końca bieżącego roku. Anulowanie poniżej 13 dni przed rejsem – 100% potrącenia. Wszystkie bilety dla pasażerów pieszych są bezzwrotne.
    4. Morze Irlandzkie – wszystkie rezerwacje w tej kategorii są bezzwrotne.
  4. BILET FLEXI:
    1. Irlandia-Francja- zmiany do 7 dni przed podróżą – bezpłatnie + różnica w cenie biletu. Od 6 dni przed rejsem – 60 euro + ewentualna różnica w cenie biletu. Zmiana danych osobowych pasażerów i numeru rejestracyjnego samochodu (w tej samej kategorii) – bezpłatnie.
    2. Irlandia-Francja – anulowanie do 8 dni przed rejsem – 100% wartości biletu (pomniejszone o opłatę manipulacyjną 50 euro) zwracane na Voucher ważny do końca bieżącego roku. Poniżej 8 dni przed rejsem – 100% potrącenia. Wszystkie bilety dla pasażerów pieszych są bezzwrotne.
    3. Morze Irlandzkie – wszelkie zmiany zgłoszone do 24h przed rejsem – bezpłatnie.
    4. Morze Irlandzkie – anulowanie do 48h przed rejsem - 100% wartości biletu (pomniejszone o opłatę manipulacyjną 50 euro) zwracane na Voucher ważny do końca bieżącego roku. Anulowanie poniżej 48h przed rejsem – 100% potrącenia. Wszystkie bilety dla pasażerów pieszych są bezzwrotne.
  5. Anulowanie biletu grupowego:
    1. Od momentu wykupienia biletu do 43 dni przed wypłynięciem – 100% zwrotu (pomniejszone o opłatę manipulacyjną 50 euro).
    2. Od 42 dni do 8 dni przed rejsem – 25% potrącenia wartości biletu (plus opłata manipulacyjna 50 euro).
    3. Od 7 dni przed rejsem lub NO SHOW – 100% potrącenia.
  6. Zmiany biletu grupowego. W przypadku zmiany poniżej 43 dni przed rejsem nalicza się koszt 60 euro + ewentualna różnica w cenie biletu. Jeśli zmianie ulegnie więcej niż 20% uczestników wtedy za zgodą Armatora cena kalkulowana jest na nowo. W przypadku zmiany listy pasażerów poniżej 7 dni przed rejsem pobierana jest opłata za zmianę osoby w wysokości 35 euro za rezerwację.
  7. Anulowanie biletu CARGO:
    1. Od momentu wykupienia do 48h przed rejsem – 70 euro potrącenia.
    2. Poniżej 48h przed rejsem lub NO SHOW – 100% potrącenia.
  8. Każdorazowa zmiana w rezerwacji CARGO powoduje naliczenie opłaty 40 euro.
  9. Brak możliwości wprowadzania zmian w biletach na mniej niż 24 godziny przed wypłynięciem.
  10. W przypadku posiadania biletu w dwie strony, niewykorzystanie przejazdu tam, powoduje anulacje całej trasy.
  11. W przypadku anulowania biletu przez Armatora z przyczyn wyższych, po akceptacji przez niego zwrotu należności za bilet, biuro Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) dokona zwrotu na konto Klienta w terminie do 14 dni od akceptacji przez Armatora.
15. USŁUGI MEDYCZNE
  1. Usługi medyczne lekarza pokładowego są bezpłatne tylko wówczas, jeśli obejmują pomoc w nagłych przypadkach, w przypadku choroby morskiej lub leczenia ambulatoryjnego urazów, które powstały w trakcie rejsu na pokładzie statku
  2. Nie na każdym rejsie świadczone są usługi lekarskie.
  3. Każda z podróżujących osób powinna znać swój stan zdrowia i ona też ponosi odpowiedzialność za ewentualne komplikacje zdrowotne. Przypominamy o zabraniu właściwych dla swojego schorzenia medykamentów
  4. W każdym innym przypadku lekarz będzie pobierał odpowiednie honorarium
  5. Kobiety w ciąży powyżej 6 miesiąca powinny posiadać pozwolenie na podróż od lekarza prowadzącego. W przypadku, jeśli stan kobiety w ciąży budzi wątpliwości co do bezpieczeństwa jej i dziecka, Armator ma prawo odmówić wejścia na pokład.
16. UBEZPIECZENIE
  1. Bilety i vouchery nie obejmują ubezpieczenia na czas trwania pobytu klienta poza granicami kraju. Klient zobowiązany jest wykupić osobną polisę w wybranym przez siebie towarzystwie ubezpieczeniowym
  2. Bilety i vouchery nie są objęte ubezpieczeniem od kosztów anulacji, ewentualnej rezygnacji i utraty bagażu.
  3. Pasażer jest ubezpieczony przez Przewoźnika tylko na czas przebywania na jego jednostce. Ubezpieczenie nie działa, jeżeli jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających
  4. Pasażer musi ściśle przestrzegać regulaminów obowiązujących na danych jednostkach i terminalach
  5. Aby otrzymać ewentualne odszkodowania od Przewoźników, klient musi posiadać odpowiednie zaświadczenie wydane na miejscu przez Kapitana lub lekarza pokładowego
  6. Pasażer odpowiada za uszkodzenia jednostek przy załadunku i wyładunku pojazdów na pokład
17. ZAGUBIENIE BILETU

W przypadku zagubienia biletu należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie biuro wystawiające bilet. Bilet zagubiony uznaje się za wykorzystany, a nowy należy ponownie zakupić z własnych środków.

18. ZWIERZĘTA DOMOWE
  1. Zwierzęta domowe przewożone są za dodatkową opłatą określoną w cenniku Armatora. Podróżować ze zwierzętami mogą tylko osoby zmotoryzowane.
  2. W trakcie trwania rejsu zwierzęta muszą przebywać w specjalnie wyznaczonych klatkach i posiadać wszystkie aktualne badania i szczepienia.
  3. Właściciel osobiście odpowiada za higienę i karmienie swego ulubieńca i robi to na własny koszt.
  4. Za ważność dokumentów dla zwierząt odpowiada sam Pasażer i w przypadku zatrzymania jego samego lub zwierzęcia wszelkie koszty pokrywa on sam (np. hotel, schronisko dla zwierząt, badania itp.).
  5. Armator ma prawo do odmowy wpuszczenia zwierzęcia na pokład, w przypadku, kiedy jego zachowanie może zagrażać pasażerom.
19. SKARGI I ZAŻALENIA
  1. Wszelkie reklamacje należy odsyłać do Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) w formie pisemnej najdalej do siedmiu dni po zakończeniu "problemowego" rejsu. W przypadkach spornych rozstrzygać będzie Sąd Rejonowy dla Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl)(w Polsce) lub Armatora (wskazany kraj)
  2. Odpowiedzi na skargi będą przekazywane tą samą drogą jaką były składane
  3. W przypadku roszczeń dotyczących stanu kabin lub innych zamówionych świadczeń należy posiadać notatkę potwierdzającą faktyczny stan potwierdzony przez Oficera Dyżurnego
20. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe są chronione i przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jej brak uniemożliwia dokonywania zakupów za pośrednictwem Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl). W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikowi i Pasażerowi przysługuje prawo do:

  1. Wglądu i możliwości poprawienia bądź zmiany danych osobowych a także uzyskania informacji o zakresie przetwarzania danych.
  2. Wycofania zgody w każdej chwili bez podawania przyczyny i może dotyczyć częściowych lub wszystkich celów przetwarzania. Wycofanie zgody do wszystkich celów przetwarzania spowoduje usunięcie konta Użytkownika. W systemie pozostaną jedynie informacje archiwalne o zawartych transakcjach, których przechowywanie związane jest w związku z obowiązującymi przepisami prawa. Mamy prawo poinformować Użytkownika i Pasażera o podjętych przez nas działaniach nie później niż w ciągu miesiąca od otrzymania prośby pisemnej na adres Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).



Wstecz

Prom
Zawsze dobra cena

Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji dla rejsów pasażerskich.

Telefon

Rezerwacja telefoniczna

pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

tel. 570 006 336


Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 570 006 336

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00

Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336

Góra