Regulamin przewoźnika - Smyril Line

Wstecz


Regulamin

Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
19.09.2024
Smyril Line

Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.
1. PASAŻEROWIE

Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej 98/41, dekretem prezydialnym Islandii i międzynarodowymi ustaleniami organizacji SOLAS w celu dokonania rezerwacji należy podać następujące dane:

  1. imię i nazwisko wszystkich podróżnych
  2. numerów paszportów wszystkich podróżnych
  3. daty urodzenia (ważne w przydzielaniu zniżek)
  4. markę i numer rejestracyjny pojazdu
  5. terminy rejsów oraz tras
  6. rodzaj rezerwowanych świadczeń (np. kuszeta lub kabina).
2. KONTAKT Z PASAŻERAMI
  1. Agenci zobowiązani są do pobrania kontaktu z Klientem przed wypłynięciem i w trakcie trwania całego wyjazdu. Utrzymanie kontaktu jest konieczne ze względu na możliwe ewentualne zmiany w wypłynięciach promów, anulacje rejsów lub inne nie określone sytuacje losowe związane z samym rejsem.
  2. Obowiązkiem Agenta jest poinformowanie o tym Klienta i zapisanie danych kontaktowych pasażera. W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) i Armator nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji:
    1. za niewykorzystany bilet, zakup nowego biletu na inny rejs lub inne linie
    2. rezerwację hotelu
    3. inne osobiste wydatki lub koszty.
3. ZAOKRĘTOWANIE I ODPRAWA (TZW. CHECK-IN)
  1. Zaokrętowanie rozpoczyna się na 2-3 godziny przed planowanym odpłynięciem promu.
  2. Pasażerowie maja obowiązek zgłosić się do odprawy biletowej w odpowiednim biurze portowym Armatora na 2-3 godziny przed planowanym odpłynięciem promu.
  3. Armator zastrzega sobie prawo do anulowania biletów bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu w przypadku nie dotrzymania tego terminu przez pasażerów.
  4. Pasażerowie zobowiązani są posiadać wszelkie konieczne dokumenty podróży: ważny dowód tożsamości lub paszport oraz bilety lub email-vouchery, a w przypadku ich braku Armator ma prawo odmówić pasażerom prawa zaokrętowania.
  5. Pasażerowie podróżujący samochodami zobowiązani są posiadać: aktualne prawo jazdy, dowód rejestracyjny pojazdu oraz obowiązkowe ubezpieczenie OC. Pojazd powinien również posiadać naklejoną w widocznym miejscu naklejkę określającą kraj rejestracji (np. PL).
  6. W przypadku zatrzymania Pasażera/ów przez np.: Służby Graniczne, Celne, Weterynaryjne (osoby podróżujące ze zwierzętami) lub inne danego kraju i nie skorzystanie z tego powodu z rejsu, nie przysługuje zwrot należności za nie wykorzystany bilet.
  7. W przypadku, kiedy klient stawi się do odprawy samochodem większym niż zdeklarowany na bilecie, Armator może zażądać dopłaty do faktycznego stanu pojazdu lub w przypadku brak miejsc na promie wykupienia nowego biletu zgodnie ze stanem faktycznym pojazdu.
  8. W przypadku odprawy dla pojazdów dostawczych wymaga się przyjazdu do portu na min. 10 - 8 godzin przed wypłynięciem promy w celu sprawdzenia ładunku oraz odprawy celnej, która jest w gestii kierowcy. W przypadku niedopełnienia odprawy celnej Firma Modos ani Armator nie ponosi odpowiedzialności za brak wjazdu na prom i niewykorzystanie biletu.
4. ROZKŁADY REJSÓW, CENY I ZNIŻKI
  1. Podane w rozkładach rejsów godziny wypłynięć i przypłynięć są godzinami wg czasu miejscowego. Godzina przybycia promu do portu docelowego może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Armatora (np. pogoda sztormowa.).
  2. Cena biletu zawiera cenę przepłynięcia ,nie zawiera cen posiłków i napojów na promie.
  3. Bilety wystawia się na konkretne nazwisko pasażera i nie można ich przekazywać lub odstępować osobom trzecim.
  4. Oferty specjalne i zniżki nie podlegają kumulacji.
  5. Ceny grupowe na zapytanie w biurze Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
5. RODZAJE BILETÓW
  1. BILETY PASAŻERSKIE - dla osób podróżujących samochodami osobowymi lub innymi pojazdami przeznaczonymi tylko do przewozu osób w celach turystycznych, natomiast osoby w pojazdach posiadają tylko bagaż z rzeczami na potrzeby własne.
  2. BILETY CARGO (FRACHT) - dla osób świadczących usługi osobom 3-cim za opłatą, a także przewożące towary na sprzedaż, targi, wystawy, mienie przesiedleńcze itp. Pojazdy typu minibus "blaszak", van, tir, ciągnik z naczepą, autolaweta i inne, podlegają taryfom cargo. Pojazdy te nie mogą przewozić towarów niebezpiecznych. Cena biletu wyliczana jest na podstawie wymiarów i gabarytów pojazdu oraz rodzaju przewożonego towaru. W cenie jest przejazd jednego kierowcy, który otrzymuje miejsce w kabinie oraz posiłki na promie. Istnieje możliwość podróży drugiego kierowcy, za dodatkową opłatą. Rezerwacji cargo należy dokonywać z minimum dwutygodniowym wyprzedzeniem.
  3. BILETY GRUPOWE - dla grupy ponad 20 osób podróżujących pieszo lub jednym samochodem. Armator na 30 dni przed rejsem wymaga podania listy uczestników wraz z danymi: imię, nazwisko, data urodzenia oraz numer paszportu lub dowodu osobistego każdej osoby + telefon kontaktowy do pilota/kierowcy, numer rejestracyjny pojazdu, podział na kabiny.
  4. W przypadku zakupu biletu pasażerskiego i próbie przewozu na nim towarów lub innych rzeczy, Przewoźnik/Armator może anulować bilet pasażerski wg warunków anulacji. W takim przypadku bilet pasażerski przepada, a Pasażer musi wykupić nowy bilet cargo odpowiedni do przewożonego ładunku i taryf, płacąc za niego na miejscu gotówka lub karta płatnicza. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie kredytuje takich biletów.
  5. Armator wystawia dla wszystkich pasażerów BILETY E-MAILOWE, które uprawniają do podróży statkiem.
  6. Potwierdzenie rezerwacji wydane przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania
  7. Bilet może zostać wykorzystany tylko na konkretny, wykupiony rejs, dla osoby, dla której został zarezerwowany (nie można go odstąpić osobie trzeciej).
6. ZMIANY W WYPŁYNIĘCIACH I CENACH
  1. Armator zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu rejsów (daty lub godziny), a także anulacji wypłynięcia np.: ze względu na siły wyższe np.: złe warunki pogodowe, strajki, awarie itp.
  2. Armator zastrzega sobie prawo do zmiany cen biletów bez wcześniejszego powiadomienia w przypadkach uzasadnionych wyższą koniecznością jak np. drastyczne i nagłe zmiany cen paliw, itp.
  3. Jednakże w przypadku zmian w potwierdzonych rezerwacjach lub sprzedanych biletach gwarantuje transport w innym terminie.
  4. W przypadku zmiany portu wypłynięcia, zmiany środka transportu lub anulacji rejsu nie dokonuje on zwrotów dodatkowych kosztów poniesionych przez pasażera tzn. dojazdu do innego portu (np. paliwo, autostrady), telefony, hotele, parkingi, rekompensaty za utracone wynagrodzenie z tytułu nie stawienia się do pracy, itp.
  5. Armator będzie dokładał wszelkich starań aby zagwarantować pasażerowi podróż w takich samych warunkach na jakie miał wykupiony bilet.
7. DZIECI I MŁODZIEŻ
  1. Dzieci poniżej 0-2 lat podróżują bezpłatnie, bez prawa do własnego miejsca w kabinie (muszą one być zgłoszone podczas rezerwacji). Jeśli dziecko ma mieć własne miejsce w kabinie, należy dodatkowo je wykupić. Rodzicie podróżujący z dzieckiem do 2 roku życia muszą zarezerwować całą kabinę na wyłączność (nie ma możliwości rezerwacji miejsc w kuszetkach).
  2. Dzieci w wieku od 3 do 11 lat mają prawo do zniżki wg obowiązującego cennika. Dziecko musi mieć zarezerwowane miejsce leżące.
  3. Dzieci w wieku 12-15 lat mają prawo do zniżki wg obowiązującego cennika. Dziecko musi mieć zarezerwowane miejsce leżące.
  4. Wszystkie dzieci muszą podróżować w towarzystwie co najmniej jednej osoby dorosłej.
  5. W wyjątkowych przypadkach Armator zezwala na samodzielne podróżowanie dzieciom w wieku 16-18 lat, należy wtedy przedstawić zaświadczenie w języku angielskim od rodziców lub opiekuna potwierdzone notarialnie.
8. BAGAŻ
  1. Pasażerowie mogą pozostawiać swój bagaż w samochodzie, powinni jednak zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego. Zezwala się na posiadanie bagażu do 50 kg na osobę.
  2. Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany.
  3. Armator ma prawo do przeprowadzenia kontroli każdego bagażu. Obowiązkiem klienta jest poddanie się kontroli.
  4. Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów zabronionych na Islandii i Wyspach owczych oraz narkotyków i alkoholu.
9. KABINY
  1. Podczas podróży należy obowiązkowo wykupić kabinę. Na promie dostępne są kabiny 2, 3 lub 4-osobowe z łazienką, łóżkami pojedynczymi oraz piętrowymi, do wyboru z oknem lub bez. Każdy pasażer zobligowany jest do posiadania miejsca w kabinie (również dziecko). W sezonie średnim i wysokim dostępne są również kuszetki.
  2. Kuszetki są przeznaczone dla 6 osób. W środku nie ma łazienki i pościeli (można ją wynająć za dopłatą na recepcji). Miejsca w kuszetkach przydzielane są wg płci.
  3. Rodzicie podróżujący z dziećmi zobowiązani są do wykupienia całej kabiny. Nie ma możliwości wykupienia miejsc we współdzielonych kuszetkach.
10. PIENIĄDZE I KARTY PŁATNICZE
  1. Walutą obowiązującą na promach jest Euro.
  2. Sklepy i restauracje pokładowe oprócz gotówki akceptują również karty kredytowe różnego typu.
  3. W przypadku płatności kartą, sprzedawca może wymagać okazania paszportu.
11. BILETY Z OTWARTĄ DATĄ POWROTU (TZW. OPEN)
  1. Linie promowe Smyril Line nie oferują i nie rezerwują biletów z nieokreśloną datą powrotu. Bilet w dwie strony musi być datowany
  2. Możliwa jest zmiana terminu w bilecie datowanym - więcej informacji w punkcie "Anulacje i zmiany"
12. WARUNKI PŁATNOŚCI
  1. W momencie dokonania rezerwacji należy dokonać wpłaty całości kwoty biletu.
  2. Płatności dokonuje się w złotówkach wg kursu sprzedaży w banku PEKAO S.A. na dzień wykupienia biletu.
13. ANULACJE I ZMIANY
  1. Wszelkie anulacje lub zmiany muszą być dokonywane pisemnie przez biuro. Anulacje i zmiany są przyjmowane w godzinach pracy biura Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
  2. Anulacja biletu promowego
    1. W przypadku anulacji rezerwacji do 31 dni przed datą wypłynięcia - pobiera się 10% wartości biletu, jednak nie mniej niż 40 EURO potrącenia za każdą osobę.
    2. Anulacja na 30 - 15 dni przed wypłynięciem - 50% potrącenia z wartości biletu, nie mniej niż 40 EURO potrącenia za każdą osobę.
    3. Anulacja na 14 dni - 8 dni przed wypłynięciem - 75% potracenia z wartości biletu, nie mniej niż 40 EURO potrącenia za każdą osobę.
    4. Anulacja poniżej 8 dni przed wypłynięciem lub niepojawienie się na odprawę biletową - 100% potrącenia.
    5. Do kosztów anulacji biletu należy doliczyć opłatę manipulacyjną w wysokości 75 euro za bilet, niezależnie od dnia zgłoszenia anulacji.
  3. Zmiana biletu promowego:
    1. Zmiana biletu promowego do 31 dni przed datą wypłynięcia – 30 euro plus ewentualna różnica w cenie biletu.
    2. Zmiana biletu promowego 30-8 dni przed wypłynięciem – 54 euro plus ewentualna różnica w cenie biletu.
    3. Zamiana biletu promowego 7-5 dni przed wypłynięciem – 110 euro plus ewentualna różnica w cenie biletu.
    4. Zmiana biletu promowego poniżej 5 dni przed wypłynięciem – 160 euro plus ewentualna różnica w cenie biletu.
    5. Zmiana danych pasażerów wiąże się z opłatą administracyjną w wysokości 30 euro.
    6. Do każdej zmiany w bilecie należy doliczyć 45 euro opłaty manipulacyjnej niezależnie, kiedy zmiana zostanie zgłoszona.
  4. Armator nie wyraża zgody na zmianę terminu rezerwacji na kolejny rok. Bilet wykupiony w roku 2025 musi zostać wykorzystany do 31.12.2025.
  5. W przypadku posiadania biletu w dwie strony, niewykorzystanie przejazdu tam, powoduje anulacje całej trasy.
  6. W przypadku anulowania biletu przez Armatora z przyczyn wyższych, po akceptacji przez niego zwrotu należności za bilet, biuro Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) dokona zwrotu na konto Klienta w terminie do 14 dni od akceptacji przez Armatora.
14. ZDROWIE I LECZENIE
  1. Na pokładzie promu nie ma lekarza pokładowego.
  2. Każda z podróżujących osób powinna znać swój stan zdrowia i ona też ponosi odpowiedzialność za ewentualne komplikacje zdrowotne. Przypominamy o zabraniu właściwych dla swojego schorzenia medykamentów.
  3. Kobiety w ciąży powyżej 6 miesiąca powinny posiadać pozwolenie na podróż od lekarza prowadzącego. W przypadku, jeśli stan kobiety w ciąży budzi wątpliwości co do bezpieczeństwa jej i dziecka, Armator ma prawo odmówić wejścia na pokład.
15. UBEZPIECZENIE
  1. Bilety i vouchery nie obejmują ubezpieczenia na czas trwania pobytu klienta poza granicami kraju. Klient zobowiązany jest wykupić osobną polisę w wybranym przez siebie towarzystwie ubezpieczeniowym.
  2. Bilety i vouchery nie są objęte ubezpieczeniem od kosztów anulacji, ewentualnej rezygnacji i utraty bagażu.
  3. Pasażer jest ubezpieczony przez Przewoźnika tylko na czas przebywania na jego jednostce. Ubezpieczenie nie działa, jeżeli jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
  4. Pasażer musi ściśle przestrzegać regulaminów obowiązujących na danych jednostkach i terminalach.
  5. Aby otrzymać ewentualne odszkodowania od Przewoźników, klient musi posiadać odpowiednie zaświadczenie wydane na miejscu przez Kapitana lub lekarza pokładowego.
  6. Pasażer odpowiada za uszkodzenia jednostek przy załadunku i wyładunku pojazdów na pokład.
16. ZAGUBIENIE BILETU

W przypadku zagubienia biletu należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie biuro wystawiające bilet. Bilet zagubiony uznaje się za wykorzystany, a nowy należy ponownie zakupić z własnych środków.

17. ZWIERZĘTA DOMOWE
  1. Armator zezwala na transport zwierząt domowych na Wyspy Owcze wg obowiązujących wymogów weterynaryjnych danego kraju. Zwierzęta domowe (pies lub kot) podróżują w specjalnych klatkach. Na promach znajdują się dwa rozmiary klatek: 80 m (W) x 115 cm (H) x 130 cm (D) - 2 sztuki na promie oraz 80 cm (W) x 55 cm (H) x 130 cm (D) - 6 sztuk na promie.
  2. Nie można przewozić zwierząt domowych na Islandię.
18. SKARGI I ZAŻALENIA
  1. Wszelkie reklamacje należy odsyłać do Armatora lub Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) w formie pisemnej najdalej do siedmiu dni po zakończeniu "problemowego" rejsu. W przypadkach spornych rozstrzygać będzie Sąd Rejonowy dla Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) (w Polsce) lub Armatora (wskazany kraj).
  2. Odpowiedzi na skargi będą przekazywane tą samą drogą jaką były składane. Reklamacje rozpatrywane są do 30 dni roboczych.
  3. W przypadku roszczeń dotyczących stanu kabin lub innych zamówionych świadczeń należy posiadać notatkę potwierdzająca faktyczny stan potwierdzony przez Oficera Dyżurnego.
19. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe są chronione i przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jej brak uniemożliwia dokonywania zakupów za pośrednictwem Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl). W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikowi i Pasażerowi przysługuje prawo do:

  1. Wglądu i możliwości poprawienia bądź zmiany danych osobowych a także uzyskania informacji o zakresie przetwarzania danych.
  2. Wycofania zgody w każdej chwili bez podawania przyczyny i może dotyczyć częściowych lub wszystkich celów przetwarzania. Wycofanie zgody do wszystkich celów przetwarzania spowoduje usunięcie konta Użytkownika. W systemie pozostaną jedynie informacje archiwalne o zawartych transakcjach, których przechowywanie związane jest w związku z obowiązującymi przepisami prawa. Mamy prawo poinformować Użytkownika i Pasażera o podjętych przez nas działaniach nie później niż w ciągu miesiąca od otrzymania prośby pisemnej na adres Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).



Wstecz

Prom
Zawsze dobra cena

Wybierz bezpieczne rezerwacje biletów promowych. Gwarancja ceny przewoźnika, terminu oraz miejsca na promie przy potwierdzonej rezerwacji dla rejsów pasażerskich.

Telefon

Rezerwacja telefoniczna

pn-pt: 8:00-17:00, so: 9:00-13:00

tel. 570 006 336


Wypełnij formularz rezerwacji i przejdź dalej aby dokonać rezerwacji biletu promowego lub poznać ceny dla wybranego rejsu.

Rezerwacja telefoniczna
Tel.: 570 006 336

Rezerwacja telefoniczna
pn-pt: 8:00-17:00,
so: 9:00-13:00

Rezerwacja biletów promowych / InformacjaTelefon: 570 006 336

Góra