Regulamin przewoźnika - Tallink
Wstecz
Regulamin
Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
02.01.2024
Tallink SiljaLine
Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.
1. PASAŻEROWIE
Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej 98/41 i międzynarodowymi ustaleniami organizacji SOLAS w celu dokonania rezerwacji należy podać następujące dane:
- imię i nazwisko wszystkich podróżnych oraz daty urodzenia (ważne w przydzielaniu zniżek)
- numer telefonu kontaktowy
- markę, model i numer rejestracyjny pojazdu
- terminy rejsów oraz trasy
- rodzaj rezerwowanych świadczeń (np. pokład, fotel lotniczy lub kabina)
2. KONTAKT Z PASAŻERAMI
- Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) zobowiązana jest do pobrania i utrzymania kontaktu z Klientem przed wypłynięciem i w trakcie trwania całego wyjazdu. Utrzymanie kontaktu jest konieczne ze względu na możliwe ewentualne zmiany w wypłynięciach promów, anulacje rejsów lub inne nie określone sytuacje losowe związane z samym rejsem
- Obowiązkiem Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) jest poinformowanie o tym Klienta i zapisanie danych kontaktowych pasażera. W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) i Armator nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji:
- za niewykorzystany bilet, zakup nowego biletu na inny rejs lub inne linie
- rezerwacje hotelu
- inne osobiste wydatki lub koszty
3. ZAOKRĘTOWANIE I ODPRAWA (TZW. CHECK-IN)
- Pasażerowie mają obowiązek zgłosić się do odprawy biletowej (zaokrętowania) w biurze portowym Armatora przed odpłynięciem promu:
- Pasażerowie piesi: 1h (najpóźniej do 30 min.) przed rejsem.
- Pasażerowie zmotoryzowani: 90 min. (najpóźniej 60 min.) przed rejsem.
- Pasażer ma obowiązek wymiany w punkcie „check-in” otrzymanych voucherów/biletów na karty pokładowe, które uprawniają do wejścia na prom. Przy odprawie wymagany jest numer biletu.
- Armator zastrzega sobie prawo do anulowania biletów bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu w przypadku nie dotrzymania tego terminu przez pasażerów.
- Pasażerowie zobowiązani są posiadać wszelkie konieczne dokumenty podróży - fax-vouchery. W przypadku ich braku Armator ma prawo odmówić pasażerom prawa zaokrętowania.
- W przypadku zatrzymania Pasażera/ów przez np.: Służby Graniczne, Celne, Weterynaryjne (osoby podróżujące ze zwierzętami) lub inne danego kraju i nie skorzystanie z tego powodu z rejsu, nie przysługuje zwrot należności za nie wykorzystany bilet.
4. ROZKŁADY REJSÓW, CENY I ZNIŻKI
- Podane w rozkładach rejsów godziny wypłynięć i przepłynięć są godzinami wg czasu miejscowego. Godzina przybycia promu do portu docelowego może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Armatora (np. pogoda sztormowa).
- Cena biletu zawiera cenę przepłynięcia wraz z opłatą portową, nie zawiera cen posiłków i napojów na promie.
- Bilety wystawia się na konkretne nazwisko pasażera i nie można ich przekazywać lub odstępować osobom trzecim.
- Oferty specjalne i zniżki nie podlegają kumulacji, chyba, że Armator określi inaczej. Armator zastrzega sobie także możliwość modyfikacji i limitowania zniżek.
- Ceny grupowe na zapytanie w biurze Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
- Ceny dla pojazdów Cargo na zapytanie w biurze Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
5. RODZAJE BILETÓW
- BILETY PASAŻERSKIE - dla osób podróżujących samochodami osobowymi lub innymi pojazdami przeznaczonymi tylko do przewozu osób w celach turystycznych, osoby w pojazdach posiadają tylko bagaż z rzeczami na potrzeby własne.
- BILETY CARGO (FRACHT) - dla osób świadczących usługi osobom 3-cim za opłatą, a także przewożące towary na sprzedaż, targi, wystawy, mienie przesiedleńcze itp. Samochody typu minibus "blaszak" zaliczane są do taryfy cargo. Kierowca zobowiązany jest do posiadania wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących pojazdu oraz przewożonego towaru.
- BILETY GRUPOWE - dla grupy ponad 11 osób podróżujących pieszo lub jednym samochodem. Przed rejsem pilot grupy wymienia voucher na karty pokładowe dla pasażerów.
- W przypadku zakupu biletu pasażerskiego i próbie przewozu na nim towarów lub innych rzeczy z punktu 5.2., Przewoźnik/Armator może anulować bilet pasażerski wg warunków anulacji. W takim przypadku bilet pasażerski przepada, a Pasażer musi wykupić nowy bilet cargo odpowiedni do przewożonego ładunku i taryf, płacąc za niego na miejscu gotówką lub kartą płatniczą. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie kredytuje takich biletów.
- Armator wystawia dla wszystkich pasażerów BILETY E-MAILOWE do wymiany przez Pasażera w biurze portowym przed rejsem (wysyłane e-mailem do pasażerów).
- Potwierdzenie rezerwacji wydane przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania.
- Karta pokładowa wymieniona przed rejsem służy przy wejściu na prom jak również jest kluczem do kabiny (jeśli taka jest zarezerwowana). Przy rejsach wycieczkowych ta sama karta obowiązuje również w rejsie powrotnym.
- Armator sprzedaje bilety w jednej taryfie - Standard - ceny biletów w systemie elastycznym, im bliżej wypłynięcia, im mniej miejsc na promie cena wzrasta.
6. ZMIANY W WYPŁYNIĘCIACH I CENACH
- Armator zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu rejsów (daty lub godziny), a także anulacji wypłynięcia np.: ze względu na siły wyższe - np.: złe warunki pogodowe, strajki, awarie itp.
- Armator zastrzega sobie prawo do zmiany cen biletów bez wcześniejszego powiadomienia w przypadkach uzasadnionych wyższą koniecznością jak np. drastyczne i nagłe zmiany cen paliw, itp.
- Jednakże w przypadku zmian w potwierdzonych rezerwacjach lub sprzedanych biletach gwarantuje transport w innym terminie.
- W przypadku zmiany portu wypłynięcia, zmiany środka transportu lub anulacji rejsu nie dokonuje on zwrotów dodatkowych kosztów poniesionych przez pasażera tzn. dojazdu do innego portu (np. paliwo, autostrady), telefony, hotele, parkingi, rekompensaty za utracone wynagrodzenie z tytułu nie stawienia sie do pracy, itp.
- Armator będzie dokładał wszelkich starań aby zagwarantować pasażerowi podróż w takich samych warunkach na jakie miał wykupiony bilet.
7. DZIECI I MŁODZIEŻ
- Dzieci poniżej 5 roku życia podróżują bezpłatnie bez prawa do własnego miejsca siedzącego czy leżącego, jednak muszą być zgłoszone podczas rezerwacji.
- Dzieciom i młodzieży w wieku od 5 do 17 lat na trasie Tallin - Helsinki przysługuje 50% zniżki na bilet (kabiny oraz miejsca siedzące wg stałej-pełnej ceny).
- Wszystkie dzieci do 17 lat muszą podróżować w towarzystwie co najmniej jednej osoby dorosłej, która nie korzysta z żadnych zniżek. Osoby poniżej 21 roku życia nie mogą podróżować bez opieki osoby starszej (jeśli taka podróż jest konieczna Armator wymaga okazania przy odprawie specjalnego formularza pozwolenia na podróż).
8. BAGAŻ
- Pasażerowie mogą pozostawić swój bagaż w samochodzie, powinni jednak zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego.
- Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany.
- Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków i alkoholu.
- Na recepcjach promów można dodatkowo skorzystać za dodatkową opłatą z sejfów lub skrytek.
9. KABINY
- Podczas podróży rejsem odbywającym się w nocy należy obowiązkowo wykupić kabinę. Na promie dostępne są kabiny od 1 do 4-osobowe z łazienką, do wyboru z oknem lub bez, kabiny Lux, Delux, Suite oraz Commodore z sypialnią i pokojem dziennym. W przypadku braku kabin 2 osobowych na promie, należy wybrać całą kabinę 4 osobową na wyłączność. Jeśli pasażer zarezerwuje jedno miejsce w kabinie, współdzielone z innymi pasażerami, stosowany jest podział według płci. Kabiny należy opuścić na godzinę przed zakończeniem rejsu.
- Armator oferuje zakup foteli lotniczych w trzech kategoriach:
- STAR CLAS - (dostępne na promach STAR i SUPERSTAR) miejsca ogólnodostępne na promach – najtańsza opcja.
- STAR CLAS COMFORT - (dostępne na promach STAR i SUPERSTAR) wygodne miejsca w specjalnie wydzielonej strefie. Do dyspozycji pasażerów prasa, lekkie przekąski oraz napoje bezalkoholowe. Opcja dodatkowo płatna.
- BUSINESS LOUNGE - (dostępne na promach STAR i SUPERSTAR) miejsca dla pasażerów w środkowej części promu z dostępem do Internetu oraz pracy. Klienci mają możliwość skorzystania z oferty posiłków na promie (menu uzależnione od godziny rejsu) z napojami w cenie. Opcja dodatkowo płatna.
10. CAMPING NA POKŁADZIE
Armator nie oferuje świadczenia CAMPING NA POKŁADZIE.
11. PIENIĄDZE I KARTY PŁATNICZE
- Walutą obowiązującą na promach jest Euro.
- Sklepy i restauracje pokładowe oprócz gotówki akceptują również karty kredytowe różnego typu.
- W przypadku płatności kartą, sprzedawca może wymagać okazania dowodu tożsamości.
12. BILETY Z OTWARTĄ DATĄ POWROTU (TZW. OPEN)
Linie promowe Tallink Silja Line nie oferują biletów z nieokreśloną datą powrotu. Bilet dwustronny musi zostać zadatowany.
13. WARUNKI PŁATNOŚCI
- W momencie dokonania rezerwacji należy dokonać wpłaty całości kwoty biletu.
- Płatności dokonuje się w złotówkach wg kursu sprzedaży w banku PEKAO S.A. na dzień wykupienia biletu.
14. ANULACJE I ZMIANY
- Wszelkie anulacje lub zmiany muszą być dokonywane pisemnie przez biuro. Anulacje i zmiany są przyjmowane w godzinach pracy biura Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
- Wszystkie oferty specjalne są ofertami limitowanymi i nie podlegają zwrotom (możliwość dokonywania zamian za opłatą).
- Anulacja biletu STANDARD na trasie Tallin - Helsinki:
- Do 7 dni przed wypłynięciem - 55 euro opłaty manipulacyjnej.
- Od 6 dni do 48h przed wypłynięciem - 20% potrącenia wartości biletu + 55 euro opłaty manipulacyjnej.
- Poniżej 48h lub NO SHOW - 100% wartości biletu.
- Anulacja biletu STANDARD na pozostałych trasach Armatora:
- Do 21 dni przed rejsem - 55 euro opłaty manipulacyjnej.
- Od 21 do 10 dni przed rejsem - 20% potrącenia wartości biletu + 55 euro opłaty manipulacyjnej.
- Od 9 dni do 48h przed rejsem - 50% potrącenia wartości biletu + 55 euro opłaty manipulacyjnej.
- Poniżej 48 godzin przed rejsem lub niestawienie się w porcie/NO SHOW - 100% potrącenia wartości biletu.
- Anulacja biletu GRUPOWEGO do 100 osób (chyba że warunki stanowią inaczej):
- Do 28 dni przed rejsem - 45 euro opłaty manipulacyjnej.
- Od 27 do 21 dni przed rejsem – 10% potrącenia wartości biletu + 60 euro opłaty manipulacyjnej.
- Od 20 do 14 dni przed rejsem – 25% potrącenia wartości biletu + 60 euro opłaty manipulacyjnej.
- Od 13 do 7 dni przed wypłynięciem – 50% potrącenia wartości biletu + 60 euro opłaty manipulacyjnej.
- Poniżej 7 dni przed wypłynięciem lub NO SHOW – 100% potrącenia wartości biletu.
- Anulacja biletu CARGO - 130 euro potrącenia. Koszt zmiany - 35 euro plus ewentualna różnica w cenie biletu.
- W przypadku wykupienia oferty pobytowej z hotelem obowiązują indywidualne warunki, w zależności od rodzaju wykupionego pakietu.
- Każdorazowa zmiana w wykupionym bilecie - 35 euro opłaty manipulacyjnej + ewentualna różnica w cenie biletu (jeśli cena nowego biletu jest niższa, Armator nie dokonuje zwrotów).
- Brak możliwości wprowadzania zmian w biletach na mniej niż 48 godziny przed wypłynięciem.
- W przypadku posiadania biletu w dwie strony, niewykorzystanie przejazdu tam, powoduje anulacje całej trasy. Jeśli pasażer mający wykupioną wycieczkę jednodniową lub rejs z oferty Tallink, nie zarejestruje biletu w porcie przed pierwszym wypłynięciem, cały bilet przepada.
- W przypadku anulowania biletu przez Armatora z przyczyn wyższych, po akceptacji przez niego zwrotu należności za bilet, biuro Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) dokona zwrotu na konto Klienta w terminie do 14 dni od akceptacji przez Armatora.
15. ZDROWIE I LECZENIE
- Usługi medyczne lekarza pokładowego są bezpłatne tylko wówczas, jeśli obejmują pomoc w nagłych przypadkach, w przypadku choroby morskiej lub leczenia ambulatoryjnego urazów, które powstały w trakcie rejsu na pokładzie statku.
- Nie na każdym rejsie świadczone są usługi lekarskie.
- Każda z podróżujących osób powinna znać swój stan zdrowia i ona też ponosi odpowiedzialność za ewentualne komplikacje zdrowotne. Przypominamy o zabraniu właściwych dla swojego schorzenia medykamentów.
- W każdym innym przypadku lekarz będzie pobierał odpowiednie honorarium.
- Kobiety w ciąży powyżej 6 miesiąca powinny posiadać pozwolenie na podróż od lekarza prowadzącego. W przypadku, jeśli stan kobiety w ciąży budzi wątpliwości co do bezpieczeństwa jej i dziecka, Armator ma prawo odmówić wejścia na pokład.
16. UBEZPIECZENIE
- Bilety i vouchery nie obejmują ubezpieczenia na czas trwania pobytu klienta poza granicami kraju. Klient zobowiązany jest wykupić osobną polisę w wybranym przez siebie towarzystwie ubezpieczeniowym.
- Bilety i vouchery nie są objęte ubezpieczeniem od kosztów anulacji, ewentualnej rezygnacji i utraty bagażu.
- Pasażer jest ubezpieczony przez Przewoźnika tylko na czas przebywania na jego jednostce. Ubezpieczenie nie działa, jeżeli jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
- Pasażer musi ściśle przestrzegać regulaminów obowiązujących na danych jednostkach i terminalach.
- Aby otrzymać ewentualne odszkodowania od Przewoźników, klient musi posiadać odpowiednie zaświadczenie wydane na miejscu przez Kapitana lub lekarza pokładowego.
- Pasażer odpowiada za uszkodzenia jednostek przy załadunku i wyładunku pojazdów na pokład.
17. ZAGUBIENIE BILETU
W przypadku zagubienia biletu należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie biuro wystawiające bilet. Bilet zagubiony uznaje się za wykorzystany, a nowy należy ponownie zakupić z własnych środków. Jeśli klient uszkodzi lub zgubi kartę pokładową wydaną na rejs powrotny, Armator zażąda wykupienia nowego biletu na rejs wg obowiązujących aktualnie stawek.
18. ZWIERZĘTA DOMOWE
- W trakcie trwania rejsu zwierzęta muszą przebywać w specjalnie wyznaczonych klatkach/koszach. Na trasie z Tallina do Helsinek zwierzęta przebywają na otwartym pokładzie lub samochodzie (tylko za zgodą terminalu promowego oraz właściciela).
- Podczas podróży zwierzęta muszą być na smyczy i w kagańcu. Nie można przebywać ze zwierzętami w restauracji, kawiarni oraz w innych niedozwolonych miejscach.
- Pasażer możne zabrać maksymalnie 3 zwierzęta.
- Właściciel osobiście odpowiada za higienę i karmienie swego ulubieńca i robi to na własny koszt.
- Za ważność dokumentów dla zwierząt odpowiada sam Pasażer i w przypadku zatrzymania jego samego lub zwierzęcia wszelkie koszty pokrywa on sam (np. hotel, schronisko dla zwierząt, badania itp.).
- Armator ma prawo do odmowy wpuszczenia zwierzęcia na pokład, w przypadku, kiedy jego zachowanie może zagrażać pasażerom.
19. SKARGI I ZAŻALENIA
- Wszelkie reklamacje należy odsyłać do Armatora lub Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) w formie pisemnej najdalej do siedmiu dni po zakończeniu "problemowego" rejsu. W przypadkach spornych rozstrzygać będzie Sąd Rejonowy dla Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) (w Polsce) lub Armatora (wskazany kraj).
- Odpowiedzi na skargi będą przekazywane tą samą drogą jaką były składane.
- W przypadku roszczeń dotyczących stanu kabin lub innych zamówionych świadczeń należy posiadać notatkę potwierdzająca faktyczny stan potwierdzony przez Oficera Dyżurnego.
20. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe są chronione i przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jej brak uniemożliwia dokonywania zakupów za pośrednictwem Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl). W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikowi i Pasażerowi przysługuje prawo do:
- Wglądu i możliwości poprawienia bądź zmiany danych osobowych a także uzyskania informacji o zakresie przetwarzania danych.
- Wycofania zgody w każdej chwili bez podawania przyczyny i może dotyczyć częściowych lub wszystkich celów przetwarzania. Wycofanie zgody do wszystkich celów przetwarzania spowoduje usunięcie konta Użytkownika. W systemie pozostaną jedynie informacje archiwalne o zawartych transakcjach, których przechowywanie związane jest w związku z obowiązującymi przepisami prawa. Mamy prawo poinformować Użytkownika i Pasażera o podjętych przez nas działaniach nie później niż w ciągu miesiąca od otrzymania prośby pisemnej na adres Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl).
Wstecz