Regulamin przewoźnika - Transeuropa Ferries
Wstecz
Regulamin
Ogólne warunki rezerwacji i przewozu pasażerów
10.09.2008
TransEuropa Ferries
Pasażerowie są zobowiązani do zapoznania się z warunkami rezerwacji i przewozu pasażerów i ładunków.
1. PASAŻEROWIE
Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej 98/41, dekretem prezydialnym i międzynarodowymi ustaleniami organizacji SOLAS w celu dokonania rezerwacji należy podać następujące dane:
- imię i nazwisko wszystkich podróżnych
- daty urodzenia (ważne w przydzielaniu zniżek)
- markę, model i numer rejestracyjny pojazdu
- terminy rejsów oraz trasy
2. KONTAKT Z PASAŻERAMI
- Agenci zobowiązani są do pobrania i utrzymania kontaktu z Klientem przed wypłynięciem i w trakcie trwania całego wyjazdu. Utrzymanie kontaktu jest konieczne ze względu na możliwe ewentualne zmiany w wypłynięciach promów, anulacje rejsów lub inne nie określone sytuacje losowe związane z samym rejsem
- Obowiązkiem Agenta jest poinformowanie o tym Klienta i zapisanie danych kontaktowych pasażera. W przypadku odmowy podania ww. danych adresowych i telefonów odpowiada sam pasażer. W takich przypadkach Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) i Armator nie odpowiadają za zaistniałe problemy i nie dokonują żadnych refundacji:
- za niewykorzystany bilet, zakup nowego biletu na inny rejs lub inne linie
- rezerwacje hotelu
- inne osobiste wydatki lub koszty
3. ZAOKRĘTOWANIE I ODPRAWA (TZW. CHECK-IN)
- Zaokrętowanie rozpoczyna się na 2-3 godziny przed planowanym odpłynięciem promu
- Pasażerowie mają obowiązek zgłosić się do odprawy biletowej w odpowiednim biurze portowym Armatora na 2-3 godziny przed planowanym odpłynięciem promu
- Armator zastrzega sobie prawo do anulowania biletów bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu w przypadku nie dotrzymania tego terminu przez pasażerów
- Pasażerowie zobowiązani są posiadać wszelkie konieczne dokumenty podróży - fax-vouchery, a w przypadku ich braku Armator ma prawo odmówić pasażerom prawa zaokrętowania
- W przypadku zatrzymania Pasażera/ów przez np.: Służby Graniczne, Celne, Weterynaryjne (osoby podróżujące ze zwierzętami) lub inne danego kraju i nie skorzystanie z tego powodu z rejsu, nie przysługuje zwrot należności za niewykorzystany bilet
4. ROZKŁADY REJSÓW, CENY I ZNIŻKI
- Podane w rozkładach rejsów godziny wypłynięć i przepłynięć są godzinami wg czasu miejscowego. Godzina przybycia promu do portu docelowego może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Armatora (np. pogoda sztormowa)
- Cena biletu zawiera cenę przepłynięcia wraz z opłatą portową, nie zawiera cen posiłków i napojów na promie
- Bilety wystawia się na konkretne nazwisko pasażera i nie można ich przekazywać lub odstępować osobom trzecim
- Oferty specjalne i zniżki nie podlegają kumulacji
- Ceny dla grup oraz na fracht - na zapytanie
- Wszelkie oferty specjalne są ofertami limitowanymi, nie podlegają zmianom, ani zwrotom i należy je wykupić w całości w dniu dokonania rezerwacji
5. RODZAJE BILETÓW
- BILETY PASAŻERSKIE - dla osób podróżujących samochodami osobowymi lub innymi pojazdami przeznaczonymi tylko do przewozu osób w celach turystycznych, natomiast osoby w pojazdach posiadają tylko bagaż z rzeczami na potrzeby własne
- BILETY CARGO (FRACHT) - dla osób świadczących usługi osobom 3-cim za opłatą, a także przewożące towary na sprzedaż, targi, wystawy, mienie przesiedleńcze itp.
- W przypadku zakupu biletu pasażerskiego i próbie przewozu na nim towarów lub innych rzeczy z punktu 6.2, Przewoźnik/Armator może anulować bilet pasażerski wg warunków anulacji. W takim przypadku bilet pasażerski przepada, a Pasażer musi wykupić nowy bilet cargo odpowiedni do przewożonego ładunku i taryf, plącąc za niego na miejscu gotówka lub kartą płatniczą. Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie kredytuje takich biletów
- Armator wystawia dla wszystkich pasażerów E-MAIL lub FAX-VOUCHERY - do wymiany przez Pasażera w biurze portowym przed rejsem (wysyłane faxem lub e-mailem do pasażerów)
- Potwierdzenie rezerwacji wydane przez Firmę Modos (Operator serwisu Retravel.pl) nie jest biletem i nie uprawnia do podróżowania
- Samochody typu van, minibus, które nie są pasażerskie i przeszklone tzn.: "blaszak" / "plandeka" podlegają taryfie cargo
6. ZMIANY W WYPŁYNIĘCIACH I CENACH
- Armator zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu rejsów (daty lub godziny), a także anulacji wypłynięcia np.: ze względu na siły wyższe np.: złe warunki pogodowe, strajki, awarie itp.
- Armator zastrzega sobie prawo do zmiany cen biletów bez wcześniejszego powiadomienia w przypadkach uzasadnionych wyższą koniecznością jak np. drastyczne i nagłe zmiany cen paliw, itp.
- Jednakże w przypadku zmian w potwierdzonych rezerwacjach lub sprzedanych biletach gwarantuje transport w innym terminie
- W przypadku zmiany portu wypłynięcia, zmiany środka transportu lub anulacji rejsu nie dokonuje on zwrotów dodatkowych kosztów poniesionych przez pasażera tzn. dojazdu do innego portu (np. paliwo, autostrady), telefony, hotele, parkingi, rekompensaty za utracone wynagrodzenie z tytułu nie stawienia się do pracy, itp.
- Armator będzie dokładał wszelkich starań aby zagwarantować pasażerowi podróż w takich samych warunkach na jakie miał wykupiony bilet
7. DZIECI I MŁODZIEŻ
- Armator nie oferuje specjalnych zniżek dla dzieci, ponieważ w ofercie posiada pakiety dla osób z samochodem
- Wszystkie dzieci muszą podróżować w towarzystwie co najmniej jednej osoby dorosłej, która nie korzysta z żadnej zniżki
- Młodzież i dzieci do lat 18 nie mogą podróżować same, bez opieki osoby dorosłej. Jeżeli ich podróż jest konieczna muszą przesłać wraz z rezerwacją zaświadczenie - zgodę od rodziców lub opiekunów potwierdzoną notarialnie
8. BAGAŻ
- Pasażerowie mogą pozostawić swój bagaż w samochodzie, powinni jednak zabrać ze sobą rzeczy przydatne na czas podróży, gdyż podczas rejsu nie będą mieli dostępu do pokładu samochodowego
- Armator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w samochodach, zagubione, skradzione lub pozostawione przez pasażerów na pokładach. Każdy bagaż musi być czytelnie opisany
- Bagaż może zawierać tylko i wyłącznie przedmioty osobiste, nie może zawierać broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, narkotyków i alkoholu
9. CAMPING NA POKŁADZIE
Armator nie oferuje świadczenia CAMPING NA POKŁADZIE.
10. KABINY
Linie promowe nie oferują miejsc w kabinach. Za dodatkową opłatą możliwy jest rejs w Klasie Biznes.
11. PIENIĄDZE I KARTY PŁATNICZE
- Walutą obowiązującą na promach jest Euro
- Sklepy i restauracje pokładowe oprócz gotówki akceptują również karty kredytowe różnego typu
- W przypadku płatności kartą, sprzedawca może wymagać okazania paszportu
12. BILETY Z OTWARTĄ DATĄ POWROTU (TZW. OPEN)
- Linie promowe TRANSEUROPA FERRIES nie oferują i nie rezerwują biletów z nieokreśloną datą powrotu. Bilet w dwie strony musi być datowany
- Możliwa jest zmiana terminu w bilecie datowanym - więcej informacji w punkcie "Anulacje i zmiany"
13. WARUNKI PŁATNOŚCI
Bilet należy wykupić w całości w momencie dokonania rezerwacji.
- płatności dokonuje się po przeliczeniu na złotówki wg kursu sprzedaży w banku PEKAO S.A. na dzień wykupienia biletu
14. ANULACJE I ZMIANY
Wszelkie anulacje lub zmiany muszą być dokonywane pisemnie. Anulacje i zmiany są przyjmowane w godzinach pracy biura Firmy Modos (Operatora serwisu Retravel.pl).
- W przypadku anulacji rezerwacji do 31 dni przed datą wypłynięcia Klient otrzymuje 100% zwrotu kosztów biletu, wyjątkiem są bilety zakupione w taryfach specjalnych - nie podlegają żadnym anulacjom ani zwrotom, możliwa jest jedynie zmiana terminu lub godziny za opłatą 35 Euro
- anulacja w przedziale od 30 do 7 dni przed rejsem - 35 Euro
- anulacja w przedziale poniżej 7 dni lub nie pojawienie się na odprawę biletową - 100% potrącenia (nie dokonuje się zwrotów)
- Każdorazowa zmiana w potwierdzonej rezerwacji poniżej 31 dni przed rejsem powoduje naliczenie kosztu 35 Euro
- W przypadku błędnego podania i wpisania nazwiska pasażera nie dokonuje się zmiany blankietu biletu lecz nanosi się ja na bilet
- Nie ma możliwości zmian w biletach w czasie poniżej 24 godzin przed wypłynięciem. Niewykorzystany bilet przepada
- Zmiana w bilecie dwustronnym, który został wykorzystany w 1 stronę możliwa jest tylko na bazie promowej
- Podstawą do zwrotu pieniędzy dla klienta jest pierwotna data rezerwacji (wypłynięcia i powrotu). Np. wypłyniecie sierpień - klient przesuwa termin na listopad i chce anulować rezerwację we wrześniu - nie ma podstaw do zwrotu pieniędzy! To samo dotyczy zwrotu za niewykorzystany powrót
15. USŁUGI MEDYCZNE
- Usługi medyczne lekarza pokładowego są bezpłatne tylko wówczas, jeśli obejmują pomoc w nagłych przypadkach, w przypadku choroby morskiej lub leczenia ambulatoryjnego urazów, które powstały w trakcie rejsu na pokładzie statku
- Każda z podróżujących osób powinna znać swój stan zdrowia i ona też ponosi odpowiedzialność za ewentualne komplikacje zdrowotne. Przypominamy o zabraniu właściwych dla swojego schorzenia medykamentów
- W każdym innym przypadku lekarz będzie pobierał odpowiednie honorarium
16. UBEZPIECZENIE
- Bilety i vouchery nie obejmują ubezpieczenia na czas trwania pobytu klienta poza granicami kraju. Klient zobowiązany jest wykupić osobną polisę w wybranym przez siebie towarzystwie ubezpieczeniowym
- Bilety i vouchery nie są objęte ubezpieczeniem od kosztów anulacji, ewentualnej rezygnacji i utraty bagażu
- Pasażer jest ubezpieczony przez Przewoźnika tylko na czas przebywania na jego jednostce. Ubezpieczenie nie działa, jeżeli jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających
- Pasażer musi ściśle przestrzegać regulaminów obowiązujących na danych jednostkach i terminalach
- Aby otrzymać ewentualne odszkodowania od Przewoźników, klient musi posiadać odpowiednie zaświadczenie wydane na miejscu przez Kapitana lub lekarza pokładowego
- Pasażer odpowiada za uszkodzenia jednostek przy załadunku i wyładunku pojazdów na pokład
17. ZAGUBIENIE BILETU
W przypadku zagubienia biletu należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Firma Modos (Operator serwisu Retravel.pl). Bilet zagubiony uznaje się za wykorzystany, a nowy należy ponownie zakupić z własnych środków.
18. ZWIERZĘTA DOMOWE
Armator na tej linii nie oferuje transportu zwierząt ze względu na brak punktów weterynaryjnych.
19. SKARGI I ZAŻALENIA
- Wszelkie reklamacje należy odsyłać do Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) w formie pisemnej najdalej do siedmiu dni po zakończeniu "problemowego" rejsu. W przypadkach spornych rozstrzygać będzie Sąd Rejonowy dla Firmy Modos (Operator serwisu Retravel.pl) (w Polsce) lub Armatora (wskazany kraj)
- Odpowiedzi na skargi będą przekazywane tą samą drogą jaką były składane
- W przypadku roszczeń dotyczących stanu kabin lub innych zamówionych świadczeń należy posiadać notatkę potwierdzającą faktyczny stan potwierdzony przez Oficera Dyżurnego
Wstecz